sobota, 19 listopada 2022

Piernikowe naleśniki z kremem orzechowym

Dzień dobry:)

Dzisiaj zapraszam na obiad na słodko w zimowym klimacie. Tym razem do ciasta naleśnikowego dodałam korzenne przyprawy i wyszły bardzo aromatyczne naleśniczki. I zaczęłam się zastanawiać co do nich podać, bo miałam ochoty na coś z orzechami. W lodówce miałam pół opakowania serka mascarpone i nadzienie do naleśników skomponowało się samo. Obiad wyszedł tak pyszny, ze to aż niedopuszczalne 😁 naleśniki w takiej wersji są bardzo sycące, więc nie da się dużo zjeść na raz,ale doskonale smakują także na zimno. Skusicie się? Serdecznie polecam. 




Naleśniki:

350 ml mleka

250 g mąki

1 jajko

1 żółtko

3 łyżki oleju

po 1/4 łyżeczki zmielonego: imbiru, gałki, goździków, cynamonu ,kardamonu 

Krem orzechowy:

130 g serka mascarpone

2 łyżki masła orzechowa

50 g orzechów łuskanych włoskich 

1 łyżka cukru pudru lub zmielonego  erytolu 


Naleśniki:

Dobrze aby mleko było w temperaturze pokojowej, oczywiście można lekko pogrzać. Następnie wymieszać z jajkiem i żółtkiem. Stale miksując dodawać mąkę oraz przyprawy.  Na koniec dodać olej i dokładnie wymieszać i odstawić na 20 minut.

Po tym czasie rozgrzać patelnię i wlać odrobinę oleju i smażyć naleśniki na ładny kolor.

Krem orzechowy:

Do serka mascarpone dodać masło i dokładnie razem utrzeć szpatułką. Następnie dodać cukier puder    ( erytrol) oraz zmielone w blenderze z ostrzami orzechy. Wymieszać.

Na naleśniki rozsmarować po łyżce kremu i dowolnie składać, ja składałam jak krokiety. Smacznego.









14 komentarzy: