sobota, 21 sierpnia 2021

Muffinki z wiśniami i małymi biszkoptami

 Witajcie:)

I urlop dobiegł końca. W poniedziałek wracam do pracy. A dzisiaj wróciłam do pichcenia. Zrobiłam takie muffinki na szybko dla córuś moich. W lodówce chłodzi się też trochę bardziej skomplikowane ciasto;). Do tego zrobiłam jeszcze bigos dla męża. Można więc stwierdzić, że wracam na swoje tory:))) 

Do muffinek dodałam jogurt wiśniowy, bo akurat taki był w lodówce i dzięki niemu muffinki mają ciekawa barwę. Do ciasta dodałam pół na pół cukier i erytrol. Moje dziewczynki nie przepadają za chłodnym posmakiem erytrolu, a dzięki tej sztuczce podaję im mniej cukru;). Zapraszam na przepis. 




250 g mąki 

250 ml jogurtu wiśniowego 

3 łyżki erytrolu 

3 łyżki cukru 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

2 jajka 

120 g masła 

200 g wiśni ( waga bez pestek)+1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej 

Garść małych biszkopcików 


Jogurt wyjąć z lodówki odpowiednio wcześniej, aby nabrało temperatury pokojowej. Masło rozpuścić i przestudzić. 

Do miski wlać jogurt, dodać jajka i wymieszać trzepaczką. Cienkim strumieniem dodawać masło i stale mieszać. Następnie dodać oba rodzaje cukru i dokładnie wymieszać. 

Do osobnej miseczki wsypać mąkę, dodać proszek do pieczenia, wymieszać. Przesiać do mokrych składników i szybko wymieszać. 

Do wiśni dodać mąkę ziemniaczaną i wymieszać. Następnie dodać je do ciasta wraz z biszkopcikami i ostrożnie wymieszać. 

Foremki do muffinek wyłożyć papilotkami i nałożyć po czubatej łyżce ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 25 minut, do suchego patyczka. Wyjąć i ostudzić na kratce. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem lub zmielonym erytrolem. 

Z podanych składników wyszły mi wyszło mi 15 babeczek. 

Smacznego. 








13 komentarzy:

  1. Muszę zapamiętać tą sztuczkę z erytrolem 🙂U nas też urlop dobiega końca, od wtorku mąż wraca do pracy, pogoda się spaskudziła i co nam pozostaje, wrócić do garów 😉 Pyszne muffinki 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto trochę pokombinować:) żeby dzieci mniej cukru zjadly.

      Usuń
  2. Pyszne muffinki <3 Idealne do popołudniowej kawy lub herbaty :)
    Erytrol uwielbiam - idealny, bezkaloryczny zamiennik cukru <3
    Serdecznie pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja też lubię erytrol, a dziewczynki moje stopniowo do niego przyzwyczajam;)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muffini rewelacyjne, zjadłbym, bo kocham wiśnie. ;)

    OdpowiedzUsuń