sobota, 7 sierpnia 2021

Rolada kawowa z borówkami

Dzień doberek!

Przychodzę do Was z pyszną roladą biszkoptową. Coś dla amatorów kawy:) od razu zaznaczam, że do przygotowania biszkopta użyłam pół na pół cukru i erytrolu. Pamiętacie zapewne jak mówiłam Wam jakiś czas temu, że biszkopt do rolady na samym erytrolu nie wyszedł. Myślę, że erytrol jest za mokry i dlatego po zawinięciu w ściereczkę ciasto się rozpadło. Postanowiłam więc spróbować zrobić z mieszanki dwóch cukrów biszkopt i wyszedł bardzo fajnie. A przy tym jest odrobinę mniej kaloryczny niż na samym cukrze. Mam nadzieję że Was zachęciłam do wypróbowania tego pomysłu. Owoce można oczywiście dodać dowolne lub całkowicie pominąć i tak będzie świetnie smakować 🙂

Zostawiam więc Was z przepisem a sama zmykam do auto bo wyjeżdżam na urlop,tak więc do zobaczenia za 2 tygodnie 😀😀😀😀😀 ( rolada była upieczona tydzień temu 😉).



Biszkopt:

4 jajka rozm.M 

4 łyżki mąki 

4 łyżki erytrolu 

4 łyżki cukru 

1 łyżka kawy rozpuszczalnej 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Krem kawowy:

200 ml śmietany 30%

100 g serka homogenizowanego naturalnego 

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 

1 śmietan-fox

1 łyżka erytrolu 

Garść borówek 

Dekoracja:

Owoce

Czekolada 


Biszkopt:

W miseczce wymieszać cukier z erytrolem. Białka oddzielić od żółtek. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę.  Dodawać po łyżce mieszanki cukrów i stale ubijać. Następnie dodać po 1 żółtku. Na koniec dodać przesianą mąkę z kawą i proszkiem i wymieszać do połączenia składników. Blachę 29*33 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto. Wyrównać. Piec w 180 stopniach około 10 minut. Wyjąć, przełożyć na czystą ściereczkę i zdjąć papier. Zrolować razem ze ściereczką i zostawić do ostygnięcia. 

Krem:

Śmietanę ubić na sztywno z erytrolem, kawą i zagęstnikiem. Dodać serek i dokończyć ubijanie. 

Wykonanie:

Biszkopt rozwinąć, usunąć ściereczkę. Rozsmarować krem ( 2 łyżki zostawić do dekoracji),ułożyć borówki i zrolować ponownie. Wstawić do 2 godziny,a najlepiej na całą noc. Przed podaniem posmarować resztą kremu, udekorować owocami i czekoladą. Smacznego. 






13 komentarzy:

  1. Na szczęście borówki w tym roku tanie niesłychanie i pyszne, ale połączenie kawy z borówkami jeszcze nie próbowałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem już kupiona! Kawa, borówki i czekolada - mmmm... Boskie połączenie! <3
    Cudowna rolada!
    Miłego dnia! :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu bardzo dziękuję:) ja również lubię to połączenie i do tego uwielbiam roladę za jej luksusowy wygląd:)

      Usuń
  3. WŁAŚNIE ZJADŁAM CIASTO Z CIĘŻKIM KREMEM, jESTEM PRZEKONANA, ŻE tWOJE JEST LEPSZE BO LŻEJSZE :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci Kochana, że szmat czasu nie jadłam takiego ciasta o którym piszesz. Ale roladę szczerze polecam:)

      Usuń
  4. woow zjadlabym sobie tkaą roladę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza Ty specjalistka od pieczenia zrobisz jeszcze lepszą 😘

      Usuń
  5. Smaki mojego męża, mój Michał to by moment opracował taką roladę, przepyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu mój mąż też bardzo lubi roladę, może kawą troszeczkę mniej ale ogólnie roladę z bitą śmietaną tak, bo mówi, że to takie miękkie ciasto;)

      Usuń