środa, 31 marca 2021

Sałatka jarzynowa z majonezem wegańskim

Dzień dobry:)

Mam do Was pytanko:) czy macie danie, które od zawsze kojarzy się Wam że świętami? I to tak od najmłodszych lat? U mnie jest to bezapelacyjnie sałatka jarzynowa. Tylko wiecie jaki problem jest z tą sałatką?....przez " zwykły" majonez jest bardzo kaloryczna . Dlatego trzeba spróbować ją odchudzić. I z pomocą przychodzi majonez wegański. Tylko musicie dobrze patrzeć, bo niektóre też potrafią być kaloryczne. I dzięki temu lzejszemu kaloryczność całej sałatki spadła do około 90 kcal na 100 g. Mam nadzieję że Was zachęciłam. Zapraszam:)








250 g ugotowanej marchewki 

70 g ugotowanej pietruszki 

70 g ugotowanego selera 

4 jajka ugotowane na twardo 

2 ogórki kiszone 

1/2 cebuli 

1 mała puszka groszku konserwowego 

2 łyżki majonezu wegańskiego ( z obniżoną kalorycznością)

Sól pieprz do smaku 


Wszystkie warzywa pokroić w małą kostkę. Obrane jajka pokroić w kostkę średniej wielkości. Ogórki również pokroić w kostkę i odłożyć na sicie na 15 minut, aby soki odciekły. Cebulę drobno posiekać, groszek odsączyć. Wszystkie składniki przełożyć do miski. Doprawić solą i pieprzem, dodać majonez i wymieszać. Odstawić na godzinę do lodówki. 

Smacznego





7 komentarzy:

  1. U mnie też obowiązkowo musi być sałatka. Z tym majonezem fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie że właściwie każde danie można nieco odchudzić

    OdpowiedzUsuń
  3. I u mnie będzie jarzynowa na święta :) Warzywa z bulionu na barszcz nie mogą się przecież zmarnować :) Ja jeszcze majonez z jogurtem mieszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię takie sałatki Radosnych i zdrowych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, ciekawe czy przebiłby majonez Winiary :) Zdrowych i wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam majonez wegański :) Sałatka pyszna :)

    OdpowiedzUsuń