piątek, 17 września 2021

Ciacha orzechowe

Dzień dobry:)

Uff kończy się tydzień. Nawet dobrze, bo zdrowotnie kiepskawo że mną. Ale dzieciom do szkoły trzeba było coś upiec. Kasia z bloga Kulinarne Inspiracje Futki zrobiła ostanio świetne ciacha- gryczano-kokosowe. I szczerze chcialam je upiec, ale gdy zabierałam się za pracę okazało że kilku składników brak 😉 ale zainspirowana Kasią szybko zrobilam przegląd szafek i powołałam do życia takie ciacha. Moje córcie były zachwycone:) polecam Wam przepis:))





300 g mąki orkiszowej 

100 g masła orzechowego 

2 jajka

85 g orzechów laskowych łuskanych 

60 g cukru pudru 

60 g erytrolu 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 


Orzechy zmielić w blenderze. 

Do miski przesypac mąkę, dodać orzechy i proszek do pieczenia. Wymieszać. Dodać oba cukru i ponownie wymieszać. Dodać masło orzechowe i oba jajka. Wyrobić na jednolitą masę. 

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta brać po 50 g masy i formować kulki, następnie je spłaszczyć. Piec w 180 stopniach około 20 minut do ładnego zrumnienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. 





13 komentarzy:

  1. Na pewno pyszne, ale też nie najtańsze. Dzisiaj widziałem mąkę orkiszową po prawie 11 złotych za kilogram. Pozdrawiam i życzę smacznego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt trochę droga ta mąka, ale z powodzeniem można zastąpić pszenną;)

      Usuń
  2. Piękne wyszły Ci te ciasteczka! Sam widok zaprasza do chrupania :)
    Orzechowo - orkiszowe połączenie musi być pyszne - spróbuję z przyjemnością!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu pięknie dziękuję:) dziewczynki były zachwycone ciachami a to dla mnie najważniejsze!

      Usuń
  3. Super :) można zabrać do pracy lub spakować dla dziecka do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia ale mi narobiłaś smaka na takie ciacho do kawki 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ one muszą być obłędnie pyszne :D i pewnie pięknie pachną w czasie pieczenia :D Aś ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń