poniedziałek, 6 września 2021

Rajskie ciastka bananowo-kokosowe

Dzień dobry:)

I zaczynamy kolejny tydzień, do tego pierwszy pełny tydzień nowego roku szkolnego. Dla rodziców to też trudny czas, bo trzeba myśleć co dobrego a jednocześnie zdrowego przygotować do szkół na drugie śniadanie. Ja ostatnio " wymyśliłam" takie ciacha. Wyszły naprawdę ciekawe, a do tego zużyłam przejrzałe banany i znowu nic się nie zmarnowało czyli same plusy;)




220 g dojrzałych bananów 

200 g mąki orkiszowej jasnej +2 łyżki 

1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 

80 g oleju kokosowego 

50 g erytrolu 

Szczypta soli


Banana rozgnieść widelcem. Mąkę wymieszać z soda i solą, odstawić na bok. Do miski przełożyć olej i erytrol. Zmiksować na krem. Następnie dodać banana i ponownie zmiksować, do połączenia. Mąkę dodać w dwóch partiach i za każdym wymieszać mikserem. 

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ręce obtoczyć w mące i nabierać porcję ciasta i formować kulki, lekko je spłaszczyć. Szklankę o płaskim dnie również zanurzyć w mące i przycisnąć do każdego ciastka, za każdym razem oprószyć szklankę mąką. Nadmiar mąki " wymieść " przy pomocy pędzelka silikonowego. 

Piekarnik rozgrzać do 160 stopni z  termoobiegiem i wstawić ciastka na 8-11 minut,w zależności od sprawności piekarnika. 

14 ciastek po około 110 kcal. 






13 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką recyklingową kuchnię :)
    Pyszne i pożywne ciasteczka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja też bardzo lubię taką kuchnię i często tworzę różności:)

      Usuń
  2. Na pewno przepyszne, w sam raz na śniadanko. Podoba mi się wykonanie. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne :) można zabrać ze sobą do pracy lub spakować dziecku do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, moje córcie wróciły do szkoły i lubię im sprawić coś pysznego do śniadaniówki.

      Usuń
  4. Uwielbiam takie ciasteczka! <3
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to sobie wykombinowałaś Moniko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje smaki, bardzo fajny przepis :-)

    OdpowiedzUsuń