wtorek, 19 września 2023

Ryżowo-pszenny drożdżowiec ze śliwkami

Dzień dobry:)

Sezon na śliwki w pełni,to należy godnie go wykorzystać. Znacie mnie i wiecie że uwielbiam drożdżowe ciasto, dlatego wersja ze śliwkami to absolutny mus aby je przygotować. Takie ciasto umili z pewnością dzień chociaż ostatnia pogoda to raczej skłania do przygotowywania domowych lodów, ale ja zawsze działam trochę na przekór. Dlatego zamiast lodów pyszne domowe drożdżowe a do tego herbatka z owoców leśnych i dzień po kiepskiej dniówce czy szkole uratowany 😀 serdecznie zapraszam do piekarników 🤗



250 g mąki pszennej

300 g mąki ryżowej

250 ml mleka

85 g cukru

2 jajka

1 opakowanie drożdży instant

95 g miękkiego masła

Szczypta soli

Szczypta cynamonu

8-9 dużych śliwek

Kruszonka:

30 g masła

40 g mąki ryżowej

40 g cukru pudru


Tortownica 22 cm


Mleko delikatnie podgrzać.

Do dużej miski przełożyć obie mąki, dodać cukier, drożdże oraz przyprawy. Wymieszać. 

Do osobnej miseczki wbić jajka i dokładnie roztrzepać, dodać do miski z suchymi składnikami. Wymieszać. Stopniowe dodawać mleko i zacząć wyrabiać ciasto. Gdy zbije się w kulę dodawać po odrobinie masła i wyrabiać do jego wchłonięcia. 

Przykryć ściereczką i odstawić na 1,5 godziny do podwójnego wyrośnięcia.

W międzyczasie przygotować śliwki i kruszonkę. 

Owoce umyć i pozbawić pestek.

W małej miseczce wymieszać mąkę z cukrem, dodać masło i rozetrzeć w palcach na piasek.

Tortownicę wysmarować masłem i wysypać bułką. Przełożyć ciasto i ułożyć śliwki rozcięciem do góry. Posypać obficie kruszonką.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 at i piec około 35-40 minut do ładnego zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.







14 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wygląda, uwielbiamy takie drożdżowe placki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś apetytu! Przydałoby mi się takie ciacho jako przerywnik w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bajecznie wygląda! 😍
    Teraz do szczęścia brakuje mi tylko kawałka tego ciasta :D
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale, a na dodatek Ci powiem kochana, że robisz piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda, a ja ostatnio robiłam śliwki pod cynamonowo-owsianą kruszonką. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zjadła bym kawałek Twojego ciasta. Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wygląda przepysznie :) ciekawi mnie dodatek mąki ryżowej, nigdy tak nie robiłam z ciastem drożdżowym :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam bardzo ciasta drożdżowe z owocami i kruszonką. To coś, co ja lubię z wyrobów cukierniczych i ten zapach oraz smak ciasta 😊 Doskonała robota 👍🙂

    Pozdrawiam Cię cieplutko i słonecznie 🤗😘💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  9. Smacznie u Ciebie kochana, jak zawsze😊

    OdpowiedzUsuń