piątek, 29 września 2023

Bigos z cukinii

Witajcie:)

Mężu znów przytargał do domu wielgachną cukinię. Tym razem postanowiłam zrobić z niej bigos z cukinii. I wyszło smakowicie i treściwe. Ja chętnie zjadam z chlebem, ale mam pewien patent aby dziewczyny też zjadły. Można powiedzieć że to iście diabelny plan, ale czego się nie robi,aby dzieci zjadły warzywa- otóż przygotowany i gorący bigos z cukinii miksuję blenderem na gładko. Gotuję makaron spaghetti i podaję ze zmiksowanym bigosem. I w szoku jestem jak zjadają. Gdy widzą duże kawałki warzyw to je wybierają a w tej wersji wszystko znika 😁😁😁😁 śmiało korzystajcie z patentu 😉 serdecznie zapraszam na przepis.




1 cebula

2 marchewki

4 kiełbasy śląskie

200 g pieczarek

3 pomidory malinowe

1 kg cukinii

1 papryka czerwona

1 papryczka chili

3 łyżki oleju

250 ml bulionu

350 ml passaty pomidorowej

Sól, pieprz do smaku

1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej

1 łyżeczka papryki ostrej mielonej


Wszystkie warzywa umyć i osuszyć. Obrać i pokroić. Wszystko w grubą kostkę.

Duży rondel rozgrzać, dodać olej. Wrzucić wszystkie warzywa z wyjątkiem papryki i chili. Podsmażyć całość około 3-4 minuty. Dodać bulion, zmniejszyć ogień i dusić warzywa. 

Po około 10 minutach dodać pokrojoną w półplasterki kiełbasę. Po kolejnych 15 minutach, dodać obie papryki i pasattę. Doprawić do smaku i gotować jeszcze 10-15 minut aż warzywa będą miękkie. Smacznego.







11 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Robię podobny bigos, ale bez papryki i pieczarek. Dodaję marchew, pietruszkę i seler. Jeśli mogę coś doradzić to najsmaczniejsze są małe cukinie około 20 cm, takie nie mają pestek., ale nieraz się przegapi i trafi się większa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie jadłam jeszcze takiego bigosu. Ciekawa potrawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wart wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Bigosu z cukinii jeszcze nie miałam okazji wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaję, że takiej wersji jeszcze nie jadłam :) Dziś oberwałam ostatnie cukinie tego sezonu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cukinia to wspaniałe warzywo do wielu dań, w szczególności do tego typu dań. Bardzo wspaniałe i pożywne danie. Wspaniałe wykonanie 👍😊

    Pozdrawiam Cię słonecznie, cieplutko i od serca 🤗😘💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój patent na bigos z cukinii podany z makaronem spaghetti brzmi smacznie i atrakcyjnie. Dzieci często bardziej chętnie jedzą dania, które prezentują się ciekawie, więc to z pewnością pomysłowa strategia. Dziękuję za przepis i inspirację dla innych rodziców :) takiego chyba jeszcze nie jadłam :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię bardzo, a w tym roku nie zrobiłam ani razu :D

    OdpowiedzUsuń