sobota, 29 stycznia 2022

Potrawka z chorizzo i warzywami

Dzień dobry:)

Jakiś czas temu kupiłam na próbę chorrizo w plastrach i tak sobie leżało i leżało w lodówce aż wpadłam na pomysł jak go wykorzystać. I tak powstała potrawka z chorizzo i warzywami. Do chrupania podałam placki tortilli upieczone w piekarniku. Pyszne i do syta. Zapraszam:)



 

1 cebula

60 g chorizzo

1 łyżka oleju 

100 g pieczarek 

100 g czerwonej soczewicy 

1 puszka fasoli czerwonej 

120 g kukurydzy z chili

60 g papryki czerwonej 

50 g koncentratu pomidorowego 

20 g kaparów

Sól, pieprz do smaku 


Chorizzo pokroić w kostkę. Duży rondel rozgrzać i wrzucić chorizzo,podsmażyć. Następnie zdjąć łyżką cedzakową i odłożyć na bok. Do rondla dodać olej i posiekaną cebulę. Zeszklić ją. Dodać pokrojone na ćwiartki pieczarki. Podsmażać 2 minuty. Następnie dodać soczewicę i 1 szklankę wody. Gdy soczewica będzie na wpółmiękka dodać kukurydzę i fasolę ( wraz z zalewą). Zagotować. Dodać pokrojoną paprykę i kawałki chorizzo. Dodać koncentrat i pokrojone kapary. Zagotować. Skosztować i w razie konieczności dodać sól, oraz pieprz. Smacznego. 







10 komentarzy:

  1. Chociaż nie jadłam nigdy chorizzo to danie wygląda super pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też po raz jadłam chorizzo ale fajnie to mi wyszło:)

      Usuń
  2. Jak pysznie i aromatycznie u Ciebie! :)
    Cudownie się prezentuje <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle apetyczne jedzonko, kolorowe i pożywne :) bardzo lubię chorizo, fajnie komponuje się w takich potrawach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie! Uwielbiam takie smaki, więc muszę koniecznie spróbować tego przepisu!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszna propozycja obiadowa, idealna na rozgrzewkę :-)

    OdpowiedzUsuń