poniedziałek, 31 stycznia 2022

Chlebek bananowy z melasą i orzechami

Witajcie:)

Wiem, że wielu z Was lubi chlebek bananowy. Szczerze powiem Wam, że ja sama jeszcze nie piekłam takiego chlebka, a że kilka bananów było już wyraźnie dojrzałych to w końcu postanowiłam popełnić to obłędne w smaku ciasto. Serdecznie zapraszam:)




3 banany- 250 g ( waga bez skórki)

1 jajko

70 g margaryny wegańskiej 

20 g melasy 

60 g erytrolu 

40 g orzechów włoskich 

200 g mąki orkiszowej jasnej 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

1/2 łyżeczki sody


Margarynę roztopić. Zdjąć z ognia i do ciepłej dodać melasę i wymieszać. 

Banany rozgnieść widelcem, dodać zawartość rondelka, wymieszać. Dodać jajko, erytrol i ponownie wymieszać. 

Orzechy posiekać. Do mąki dodać proszek i sodę, oraz posiekane orzechy, wymieszać. 

Do mokrych składników dodać suche i wymieszać. Małą keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia i przelać ciasto. 

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st około 35-45 minut, do suchego patyczka. 

100 g to około 272 kcal.




8 komentarzy:

  1. Chlebek bananowy bardzo lubimy, a przyznaje się bez bicia, że dano go nie robiłam, więc trzeba będzie nadrobić zaległości :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię, chociaż dawno nie robiłam bo banany nie mogą doczekać bo na bieżąco zjadamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas ostatnio często zostają babany więc trzeba kombinować;)

      Usuń
  3. Ja często banany wykorzystuję do takich szybkich ciast.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki chlebek to miłość mojego męża. Kocha banany w każdej postaci

    OdpowiedzUsuń