poniedziałek, 17 stycznia 2022

Ciasto na śmietanie - wersja zimowa

Dzień dobry w nowym tygodniu:)

Dzisiaj częstuję Was ciastem na bazie kwaśnej śmietany. Tym razem wersja zimowa. Jakiś czas temu robiłam taką z darami lata. Ciasto szybkie w przygotowaniu i proste. Wystarczy wymieszać łyżką. Jeśli macie ochotę,możecie polać polewą to ciasto. Ja pilnuję kalorii więc tego nie zrobiłam, ale z polewą na pewno będzie pyszka!! Serdecznie polecam i zapraszam:)

P.s. jakoś przeżyłam mój detoks. Ale na dłuższy czas to nie jest dieta dla mnie. Jednakże raz na jakiś czas warto sobie zapodać taki lżejszy dzień.




400 g kwaśnej śmietany-12%

170 g mąki orkiszowej jasnej 

250 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej 

30 g kakao 

3 łyżeczki proszku do pieczenia 

35 g gorzkiej czekolady 

100 ml mleka 1,5%

4 jajka 

35 g melasy 

100 g erytrolu 


Śmietanę wyjąć z lodówki odpowiednio wcześniej, aby się ogrzała. Następnie dodać do niej jajka oraz melasę i erytrol oraz mleko i dokładnie wymieszać. 

W osobnej misce wymieszać mąkę z proszkiem i kakao. Czekoladę posiekać i wraz z suchymi składnikami dodać do mokrych składników i szybko wymieszać.

Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ciasto i wyrównać. 

Wstawić formę do piekarnika nagrzanego do 180 st z termoobiegiem. Piec około 50 minut, po 30 wyłączyć termoobieg. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego. 

100 g to około 214 kcal 








17 komentarzy:

  1. Pyszne ciacho. Pozdrawiam cieplutko kochana 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Boskie! <3 Do szczęścia brakuje mi tylko kawałka tego ciasta :)
    Lubię ciasta na śmietanie. Czeto piekę śmietankową babkę.
    Twoje ciacho muszę koniecznie przygotować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie nie dawno poznałam takie ciasto, fajne jest to,że nie ma dodatkowego tłuszczu w nim. Teraz czekam na truskawki i zrobię wersję wiosenną,a później jakąś letnią:)))

      Usuń
  3. mam ślinotok od pasa w dół:D do kawki takie ciacho jejuuuuu

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne :) takie ciasto pasuje na poniedziałek na poprawę humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na takie ciacho to nawet teraz mam chęć :D Pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny, prosty przepis na pyszne ciacho. Coś mi się wydaje, że na weekend będzie na moim stole. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie szybkie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie pyszne ciasto :) Idealne z kubkiem ulubionej kawy :)

    OdpowiedzUsuń