wtorek, 13 lipca 2021

Kawowy mini torcik naleśnikowy

Dzień dobry:)
Zawsze miałam problem z określeniem czy torcik naleśnikowy to obiad na słodko czy już deser? Ale z drugiej strony czy ważna jest kategoria? Ważne że jest pyszne i wygląda bajecznie 🙂 ja przygotowałam kawowe ciasto naleśnikowe i do serka dodałam szczyptę kawy mielonego i uroczo w kropki wygląda. Mam nadzieję, że Was zachęciłam 😄 serdecznie zapraszam.



 

Ciasto:

100 ml mleka 

150 ml lekko gazowanej wody 

1 jajko 

200 g mąki pszennej 

15 g kawy zbożowej czekoladowej 

3 łyżki oleju rzepakowego 

Serek:

430 g serka na sernik z wiaderka 

2 łyżki erytrolu 

1/2 łyżeczki kawy mielonej 

1,5 nektarynki 

Kilka czereśni 


Ciasto:

Do miski wlać wodę razem z mlekiem. Dodać jajko i wymieszać. Dodać mąkę wraz z kawą zbożową i wymieszać dokładnie,aby nie było grudek. Na koniec dodać olej i po raz ostatni wymieszać. Odstawić na pół godziny, aby ciasto odpoczęło. 

Na rozgrzanej patelni smażyć naleśniki o średnicy 12-14 cm. Ostudzić. 

Serek:

Do miski przełożyć serek, dodać erytrol i kawę. Delikatnie wymieszać i schłodzić w lodówce. 

Wykonanie:

Na paterze ułożyć pierwszy naleśnik. Dać łyżke serka  rozsmarować. Czereśnie i nektarynki pokroić w cieniutkie plasterki. Nałożyć po kilka kawałków owoców. Następnie dać kolejny naleśniki i ponownie serek i owoce. Czynności powtórzyć do wykorzystania składników. Ostatni powinien być serek z owocami. Wstawić torcik na 2 godziny do lodówki. 

Smacznego. 








12 komentarzy:

  1. Świetny, pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to obiad czy deser, to chyba zależy od wielkości porcji :D Nieważne o jakiej porze - poproszę kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Naleśniki, kawa i owoce - cudowne połączenie! <3
    Piękny i niezwykle smakowity torcik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie jakoś naszło;)bardzo dziękuję za miłe słowa Kasiu:)

      Usuń
  4. ja nie mogę:D CUDO:D dej mnie wszystkie:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda wyjatkowo smakowicie, a przy tym jak oryginalnie! Takiego torciku jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiemu torcikowi nie sposób się oprzeć :-)

    OdpowiedzUsuń