środa, 7 lipca 2021

Drożdżówki z sezamkowym serkiem i jabłkami

Dosłownie godzinę temu wyjęłam te cudeńka. Miałam poczekać z wpisem na chłodniejszy czas,ale tak wspaniale wyszły mi te drożdżówki, że musiałam się pochwalić nimi. Oprócz tego,że wyglądają uroczo to doskonale smakują. Posmak sezamków jest delikatny, ale wyczuwalny. Moja młodsza córcia, która nie jest taką fanką drożdżowek jak ja zjadła całą i stwierdziła, że są naprawdę dobre. To chyba musi coś znaczyć 😃 na weekend zapowiadają deszcze to może ukoicie swoje dusze wyrabianiem ciasta drożdżowego? Ja uwielbiam ten proces. Polecam z całego serca. Wbrew pozorom nie są trudne do wykonania, a ja jeszcze wstawiłam zdjęcia z etapów wykonania bułeczek. Zapraszam 😀



Ciasto:

500 g mąki 

2 jajka 

40 g cukru 

1 opakowania drożdży instant 

80 g miękkiego masła 

Ok. 150 ml mleka 

Szczypta soli 

Serek sezamkowy:

200 g serka homogenizowanego naturalnego 

1 małe opakowanie sezamków

1 łyżka mąki ziemniaczanej 

1/2 jajka 

Jabłka:

2 jabłka

2 łyżki erytrolu 

Sok z 1/2 cytryny 

Dodatkowo:

1/2 jajka


Ciasto:

Do miski przełożyć mąkę, drożdże, cukier i sól. Wymieszać. Dodać jajka i znowu wymieszać. Wlać letnie mleko i wyrabiać ciasto. Po 2 minutach dodać miękkie masło i wyrabiać ciasto 10 minut. Odłożyć do miski, zakryć folią spożywczą i zostawić na około godzinę do wyrośnięcia. 

Serek: 

Serek wyjąć z lodówki, aby się ogrzał. Sezamki zmielić w blenderze z ostrzami . Dodać do serka wraz z mąką.  Ostatnie jajko wbić do małej miseczki i roztrzepać. Połowę wlać do serka ( resztę zostawić do posmarowania z wierzchu). Wszystkie składniki wymieszać dokładnie. 

Jabłka:

Owoce umyć, osuszyć i obrać. Pokroić w drobną kostkę, przełożyć do rondelka i skropić sokiem z cytryny. Dodać erytrol i wymieszać. Postawić na mały ogień i dusić,aż jabłka będą miękkie. Zdjąć i ostudzić. 

Wykonanie:

Ciasto podzielić na pół. Każdy kawałek rozwałkować na prostokąt, który pokroić na mniejsze prostokąty. W taki sposób:


Następnie każdy kawałek naciąć od połowy w kilku miejscach, tak:



Na nieciętej części ułożyć łyżkę serka,a na górę dać jabłka. Następnie każdy paseczek " naciągnąć " do górnej części ciasta i dokładnie skleić:


Wszystkie drożdżówki przełożyć na blachę od piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni około 20-22 minut, w zależności od możliwości piekarnika. Obserwować cały czas,aby się nie przypaliły. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego. 







8 komentarzy:

  1. Ja jestem wielka fanką ciasta drożdżowego, więc porywam jedną, albo nawet i dwie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam drożdżówki ❤ Twoje z sezamkowym serkiem muszą być pyszne 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto drożdżowe kocham ponad wszystko :-)A jeszcze tak pysznie nadziane to już w ogóle smakuś :-)P. S. jeśli dziecko chwali to muszą być pyszne, wiem coś o tym jako mama małego smyka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię ciasto drożdżowe. Wyrabianie, pieczenie i jedzenie ma w sobie coś kojącego.

      Usuń