środa, 29 maja 2024

Muffinki otrębowo- orkiszowe z suszoną śliwką

Dzień dobry w dzień środkowy 😁

Ja mega zadowolona dziś, bo muszę szybko ogarnąć dniówkę i pakujemy się z rodzinką do auta i jedziemy nad morze. Odwiedzimy miejsce,w którym jeszcze nie byliśmy, ale póki co cicho sza 😉

Na drogę przygotowałam dla siebie takie babeczki. Na bazie otrąb i mąki orkiszowej. Dziewczynki nie zapałały entuzjazmem do takiej wersji babeczek, więc im upiekłam " tradycyjne". Ja będę skubać te w razie ataku słodkiego potwora. Chociaż ze zdziwieniem muszę przyznać, że coraz rzadziej mnie on nawiedza. Co mnie bardzo cieszy. Bo wolę odmówić sobie na wyjeździe coś słodkiego a zjeść z mężusiem smażoną rybkę. To ja lecę do pracy,a potem w drogę a Was zapraszam na przepis i udanego weekendu życzę! 😘

Odezwę się w poniedziałek 🤗 





150 g mąki orkiszowej

85 g otrąb pszennych

175 ml wody

15 g kakao

100 g erytrolu

100 g masła roślinnego 

1 jajko

2 łyżeczki proszku do pieczenia

15 suszonych śliwek



Do miski przełożyć mąkę, otręby i proszek do pieczenia, wymieszać.

Do niedużego rondelka przełożyć wodę, masło, erytrol i kakao. Podgrzewać do rozpuszczenia masła i erytrolu.

Zdjąć z ognia i ostudzić. Następnie dodać jajko i wymieszać.

Dodać sypkie składniki i wymieszać do połączenia.

Foremki do babeczek wyłożyć papilotkami i nałożyć po czubatej łyżce ciasta. Wcisnąć śliwkę.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 20-22 minut do suchego patyczka. Wyjąć, ostudzić na kratce. Smacznego.

1 szt 97 kcal.






21 komentarzy:

  1. Zdecydowanie coś dla mnie. Przepis muszę wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo smacznie.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię wszystkie babeczki, miłego wypoczynku życzę, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest zdecydowanie dla mnie 😀😀

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne babeczki na tylko na podróż :) udanego wypoczynku :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te muffinki wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Babeczki wyglądają bardzo apetycznie. Muszę kupić składniki i wypróbować Twój przepis. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego wyjazdu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna propozycja. Miłego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale smakowitości!!! Cudownego weekendu Ci życzę, kochana Moniu.
    Odpoczywaj i ładuj baterie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smaczne, zdrowe- dla dzieci i dorosłych pyszna przekąska na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry!
    To jestem ciekawa w jakie nadmorskie zakątki się wybieracie :) Odpoczywajcie, cudownego urlopu Wam życzę! :)
    Takiej wersji babeczek jeszcze nie jadłam, ale wyglądają bardzo kusząco. I tak też pewnie smakują, mimo, że nie są turbo słodkie ;)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super babeczki : ) Udanego wyjazdu ^_^

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychotka i można eksperymentować z dodaytkami :) Czasami dodaję borówki lub czekoladę gorzką do środka ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam Cię cieplutko 🖐👦
    Wspaniałe babeczki na podwieczorek. Życzę Ci wspaniałego, bezpiecznego, radosnego i udanego wypoczynku 🤗
    Pozdrawiam Cię cieplutko 🖐👦💖

    OdpowiedzUsuń
  15. Akurat na moją chorobę, aż tak zdrowo jeść nie mogę, ale tak jak i Twoje dziewczyny wolałabym wersję tradycyjną. Jednak też już mi wychodzi coraz lepiej z obywaniem się bez słodyczy. Czasem skubnę gorzką czekoladę, ale to wiadomo - źródło magnezu :)
    Ciekawa jestem gdzie Was wywiało. Będę czekać na relację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie wyglądają te babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym taką zdrową babeczkę :) Ja właśnie próbuję też stopniowo ograniczać cukier. Gorzkiej herbaty nie wypiję, ale zamierzam przejść na pół łyżeczki. Póki co z 2 zeszłam do jednej. Na początku nie było łatwo, a teraz tak słodzona herbata najlepiej mi smakuje. Człowiek musi się najwyraźniej odzwyczaić od tego smaku. Na początku to trwa, ale potem będzie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  18. A u Ciebie jak zwykle same pyszności, zjadłabym takie babeczki:)
    Mam nadzieję, że wyjazd się udał:)

    OdpowiedzUsuń