poniedziałek, 27 maja 2024

Granola cynamonowa

Dzień dobry 🙂 

Zaczynamy kolejny tydzień i do tego ostanie dni maja. U mnie to także kolejny tydzień diety. Póki co dzielnie się trzymam, ale we środę wyjeżdżamy i niestety wyjazdy mają swoje prawa, więc trochę się boję 🫣

Ostatnio w biurze do którego dostarczam listy, panie z 15 minuty mnie komplementowały. Było mi ogromnie miło. Tym bardziej, to że waga pokazuje redukcję,nie koniecznie oznacza że inne osoby to widzą. U mnie na szczęście inni to widzą i naprawdę bardzo to doceniam i daje mi to kopa do dalszego pilnowania się. Chociaż muszę przyznać że grubasek mentalnie zostanie grubaskiem...ja na przykład w piątek odebrałam kilka rzeczy zamówionych w sieci i chociaż ubrania mi się podobają to oczywiście uważam, że kiepsko w nich wyglądam, że za gruba jestem,za stara itd...i teraz zastanawiam się nad zwrotem....to ja będę myśleć,a Was zapraszam na granolę na moją nutę. Dodałam do niej moje ulubione składniki, zapiekałam a potem przełożyłem do woreczka strunowego i w razie potrzeby korzystam. A dzięki samodzielnemu przygotowaniu wiem ile jest cukru ( tutaj nie ma białego cukru) i tłuszczu. A jak jest u Was? Robicie czy kupujecie granolę? 

Udanego tygodnia 😘 



280 g płatków owsianych 

75 g suszonej żurawiny 

100 g płatków migdałowych 

100 g orzechów włoskich 

2 łyżki oleju rzepakowego 

1 czubata łyżka cynamonu 

100 g erytrolu 


Żurawinę posiekać, orzechy włoskie także posiekać. 

Do dużej miski przesypać płatki, płatki migdałowe oraz orzechy i żurawinę. Dodać erytrol, cynamon oraz olej. Dokładnie wymieszać. 

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać mieszankę. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i zapiekać około 15 minut. W połowie czasu przemieszać granolę. Wyjąć, ostudzić i przełożyć do słoika lub worka strunowego. Smacznego. 




28 komentarzy:

  1. Jestem jeszcze przed śniadaniem, więc poczułam się głodna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam granoli, nawet nie wiedziałam, że można ją zrobić samodzielnie. Bardzo dziękuję za przepis, z pewnością skorzystam. :) Pozdrawiam, Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie pali kiedy kupiłam granolę. Serdecznie polecam i będzie mi bardzo miło 😘

      Usuń
  3. pyszna jest taka domowa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, więc na pewno wykorzystam przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis. Robię sama granolę już od jakiegoś czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis bardzo przydatny i smakowity :D Ja nie robię granoli bo nie przepadamy za nią, ale przepis wartościowy bo robisz sam w domu coś dobrego, lepszego niż w sklepie za niższą cenę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sposób wszystkiego lubić 😉 bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  7. Ja niestety muszę ostrożnie z granolą, bo płatki czy mleko owsiane to nie na mój żołądek, ale czasami sobie pozwalam :) Twoja kompozycja brzmi przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i współczuję takich problemów z owsem...
      Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  8. No tak,jak ktoś z boku widzi zmianę, to jest to dodatkowy bodziec ale też ogromna satysfakcja. Jesteś konsekwentna i uparta,dasz radę nawet na wyjeździe:)
    Wszystkiego dobrego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za miłe słowa,jest mi niezmiernie miło 😍

      Usuń
  9. Nie robiłam jeszcze granoli, ale kocham płatki owsiane i wszelkiego rodzaju śniadania czy ciastka z ich dodatkiem, więc będę musiała wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję postępów w zdrowym odżywianiu, kochana Moniu. Wiem, ile radości daje fakt, kiedy ktoś z zewnątrz zauważy tę zmianę i krzyknie ze zdziwieniem: - ale schudłaś!!! -
    Ja granoli nie jem, nawet nie wiem dlaczego... nigdy nie próbowałam. Na drugie śniadanie jem musli z jogurtem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może teraz się skusisz na spróbowanie granoli? Bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  11. Ja raczej idę na łatwiznę i kupuję gotową :) Gratuluję kochana, że tak idziesz do przodu! Efekty na pewno motywują do dalszego działania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia ja wcześniej też częściej kupowałam takiego produkty, ale teraz istotne jest dla mnie ile jest cukru i kalorii w danym daniu, więc wolę sama sobie to skomponować. Bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  12. Nie znam, no i nie lubię płatków w tej formie, jedynie do ciastek.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za szczerą opinie, również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. Akurat na to mnie nikt nie namówi. Nie działa dobrze na moje chore jelita :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,to bardzo mi przykro. Zdrowie najważniejsze! Buziaki 😘

      Usuń
  14. Zapewne smaczna, tylko mnie nie wolno jeść twardych orzechów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kupuję granolę. Powiem szczerze, że lubię śniadania w takiej formie. Nieraz dodaję do mleka lub jogurtu naturalnego, bądź też do jogurty skyr z musem owocowym 👍👦
    Pozdrawiam Cię cieplutko i ściskam Cię mocno 🤗🥰💖

    OdpowiedzUsuń