niedziela, 19 maja 2024

Indycze klopsiki w prostym sosie koperkowym

Dzień dobry 🙂 

Od czasu do czasu chce mi się czegoś w sosiku. Wiadomo że na diecie nie do końca jest to wskazane, ale można trochę zaczarować i odchudzić ten pomysł. I jak tak zrobiłam. Użyłam delikatnego mięsa czyli indyka i zrobiłam taki lekki sosik i wyszło smacznie i stosunkowo niskokaloryczne. Jeśli macie ochotę zapraszam dalej 🙂 




500 g mięsa mielonego z indyka 

15 g bułki tartej 

2 łyżki posiekanego pora

1/2 łyżeczki czosnku granulowanego 

1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego

1 łyżka masła 

2 łyżki oleju 

2 łyżki mąki ziemniaczanej 

1/2 łyżeczki papryki słodkiej wędzonej 

1/2 pęczka koperku 

500 ml wody 

Sól do smaku 


Mięso przełożyć do miski, dodać por oraz pieprz i czosnek. Dodać bułkę tartą i wyrabiać na jednolitą kleistą masę. 

Uformować klopsiki wielkości piłek do ping-ponga. 

W małej miseczce wymieszać mąkę z papryka. Obtoczyć klopsiki. 

Na patelni rozgrzać masło z olejem i usmażyć na rumiano z obu stron klopsiki. Następnie zalać wodą i dusić pod przykryciem, aż sos zgęstnieje. Na koniec dodać sól oraz posiekany koperek. Smacznego. 







32 komentarze:

  1. Moja mama często robi taki obiad u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż by sobie pojadł takie jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, takie to lubię, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie. Często u nas goszczą na stole, ale nie dodawałam pora. Zmienię to. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie takie aromatyczne dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponownie pyszności :) I u nas był dziś sosik z koperkiem, a na deser zrobiłam sorbet truskawkowo rabarbarowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne i pożywne klopsiki 🧡.
    Przesyłam ciepłe pozdrowienia! 🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
  8. o proszę i pomysł na obiad gotowy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli jest sos koperkowy, to co by się tam w nim nie moczyło, jestem i tak zachwycona. Uwielbiam taki sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach klopsiki, pyszota! Robiłam i ja ostatnio, bo Matyldzia ciągle się domaga "klopcików"!

    OdpowiedzUsuń
  11. Klopsiki pierwsza klasa, idealne na rodzinny obiad :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Apetycznie. Klopsiki z indyka są idealne na rodzinne obiady. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo smakowicie :) My właśnie dziś na obiad mieliśmy indycze kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smakowity obiadek, bardzo lubię takie dania :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale fajne :D! Chętnie je przetestuje!
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie przepadam za indykiem, ale jak widzę te klopsiki to mam na nich ogromny apetyt.

    OdpowiedzUsuń
  17. Smaczne klopsiki , uwielbiam takie delikatne w sosie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Od dłuższego czasu "chodzą " za mną klopsiki, ale nie powinnam ich jeść. Twoje wyglądają bardzo apetycznie. Oj kusisz...

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam koperek i choćby tylko dla niego chciałabym wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cześć! Super pomysł z tym odchudzonym sosikiem. Indyka uwielbiam, a jak można go zrobić w lżejszej wersji, to jeszcze lepiej! Chętnie wypróbuję Twój przepis. Dzięki za inspirację! 🙂






    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam klopsiki a te bardzo samokowicie wyglądają. Pomysłowo, choć ja akurat dieta odwrotna muszę trochę masy nabrać :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Danie wygląda naprawdę apetycznie :) Ja jestem wielką fanką sosików, bardzo lubię mieć nim oblane mięsko, ziemniaki, kluski itd. W zasadzie, najczęściej robię obiady w sosie. Suchość może i mało kaloryczna, ale ja muszę dobrze zjeść :D Dziękuję za inspirujący przepis!

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo, że nie przepadam za mięsem - pulpeciki to ja lubię ! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam wszelkie sosiki :) Dodają smaczku.
    Chętnie skusiłabym się na takie indycze klopsiki. Muszę podsunąć pomysł mężowi :D Wyglądają bardzo apetycznie! I... Kochana, jaka dieta? :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Pysznie, moje smaki kochana:)

    OdpowiedzUsuń