sobota, 25 maja 2024

Super koktajl kawowy

Dzień dobry 🙂 

Tradycyjnie przepraszam za nieplanową przerwę w nadawaniu. Trochę mi ostatnio czas ucieka przez palce i z niczym nie mogę wyrobić. Oczywiscie sporą część dnia zabiera mi szykowanie posiłków i jakieś treningi czy spacery. I ta zmiana pogody też na mnie starą wpływa,we środę tak bez siły byłam że nic nie zrobiłam. Obiecuję poprawę, ale nie gwarantuje sukcesu 😁 ale na serio się postaram być porządna.

To teraz trochę o koktajlu. Nazwałam go super koktajl,a to za sprawą chia i przypraw, które uznawane są za superfoods, czyli zdrowe składniki bogate w wartości odżywcze. Ja wkomponowałam je w kawowo - jogurtowy koktajl i wyszedł smaczny posiłek. Taki koktajl może też być fajnym, orzeźwiający deserem. Serdecznie polecam i zapraszam na przepis 🙂 

Udanego weekendu życzę i do następnego postu 😘, mam nadzieję że będzie to w poniedziałek 🤗😁





6 łyżeczek kawy

500 ml wody

1/2 łyżeczki cynamonu

1 łyżeczka mielonego imbiru

2 średnie banany

20 g chia

400 g jogurtu naturalnego

2 łyżki erytrolu


Kawę zaparzyć w ekspresie i zostaw do ostygnięcia.

Do wysokiego dzbanka przełożyć banany,jogurt i przyprawy, zmiksować.

Dodać kawę oraz erytrol i dokończyć miksowanie. Na koniec wsypać chia i wymieszać. Odstawić na kilka godzin do lodówki, smacznego.








32 komentarze:

  1. Na taki koktajl mogę się skusić. Cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko o smaku kawy, więc chętnie wypróbuję przepis na ten koktajl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś to możemy podać sobie ręce bo ja też bardzo lubię kawowe smaki 😀

      Usuń
  3. Też miewam przerwy, Moniko, brak czasu czasem doskwiera. Kawę lubię, więc przepis jest dla mnie. Dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam i również serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  4. Super pomysł, na pewno sobie zrobię :) Uwielbiam i kawę i banany, więc mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest nas dwie. Też lubię to połączenie. Latem zawsze robię sobie kawę mrożona na bazie zamrożonego banana :). Smacznie ale mniej kalorycznie...😁

      Usuń
  5. Koktajl rewelacja ^_^ Mam tak samo z tym czasem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i trochę mnie pocieszyłaś bo myślałam, że tylko ja jestem taka gapa, że z niczym nie mogę wyrobić..😘

      Usuń
  6. Interesujący, apetyczny, aromatyczny. Wygląda i z pewnością smakuje cudownie :) Jestem wielką miłośniczką kawy... znaczy byłam. W ciąży przestała mi smakować, teraz piję tylko bezkofeinową. Może powrócę do tego trunku, jak przestanę karmić :D Przepis z pewnością zachowam w serduszku na przyszłość. Świetny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Myślę że z kawą zbożową także udałoby się smacznie przygotować ten koktajl. Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  7. Oj powiem Ci, że z tym "wyrabianiem" się w czasie możemy sobie rękę podać. Ja też jestem wiecznym niedoczasie. Teraz przez tydzień mieliśmy problem z młodszą pociechą- po rumieniu zakaźnym miała powikłanie w postaci problemów ze stawami- nie mogła chodzić. Obiliśmy się nawet o szpital. Przez te kilka dni byłam wyciągnięta z życiorysu. Trochę próbowałam wieczorami nadrabiać, ale na nic nie miałam głowy. Ten maj coś u nas problematyczny strasznie. A zleciał tak szybko, że nawet nie wiem kiedy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Kochana tak mi przykro! To nieźle musieliście się wystraszyć. Mam nadzieję, że teraz już jest dobrze? Wiadomości że dziecko zawsze najważniejsze i cała reszta schodzi na dalszy plan. Na szczęście zaraz wakacje, więcej czasu bo nie będzie obowiązku szkolnego także dla rodziców 😉 więc wszystko nadrobimy 😘
      Serdecznie Was pozdrawiam i ściskam 😘

      Usuń
  8. Wygląda przepysznie i na pewno taki jest.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako fanka kawy, jestem na tak :) U nas dziś serniczek i jeszcze będę robić sorbety truskawkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem fanką wszystkiego co kawowe! Oj serniczek bym zjadła 🤩

      Usuń
  10. Ja też nie mam czasu na nic, bo sama tyram na dwa etaty. Dom ogród i doszły jeszcze obowiązki męża. A ja już "stara" jestem. Taki koktajl jest dla mnie. Kocham kawę więc wszystko z jej udziałem również. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana mam nadzieję że to ta ciężka praca się niebawem skończy u Ciebie. Serdecznie polecam koktajl 🤩

      Usuń
  11. Kolejne pyszności do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Cię serdecznie 🖐😊
    Rozumiem, że nie zawsze możesz stale publikować różnych wpisów z uwagi na ogrom obowiązków. Nie warto robić czegoś wbrew sobie i nakładać na siebie presję. Warto odpocząć sobie od social media i blogowania, jeśli tego potrzebujemy. Najważniejsze, abyś skupiła się na tym, co potrzebujesz w tym momencie. Warto sobie zadać takie pytanie: "Co ja potrzebuję w tym momencie?". U mnie również nie zawsze znajduje się czas na czytanie blogów, czy pisanie nowych wpisów, więc już wcześniej, kiedy miałem więcej czasu, zaplanowałem już wiele wpisów do publikacji i tylko czekają sobie na opublikowanie. Ponieważ także potrzebuję przerwy od blogów i social media, również takowe przerwy sobie robię, więc rozumiem Cię w tym przypadku i nie masz za co przepraszać.
    Twój koktajl wygląda niesamowicie wspaniale 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🥰🤲💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Ty zawsze wiesz co napisać i zawsze po Twoich słowach się uśmiecham 😁 serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. Fajny koktajl, myślę, że to świetna opcja na śniadanie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i zgadzam się,to było moje śniadanie w pracy 🤩

      Usuń
  14. Uwielbiam takie desery - pyszny, zdrowy i pożywny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mrożonej kawy kosztowałam kilka razy, nie dla ten smak.
    Kawa tylko na gorąco:)

    OdpowiedzUsuń