niedziela, 31 lipca 2022

Sałatka ryżowa z warzywami

Dzień dobry:)

Zgodzicie się ze mną, że sałatka to jedno z bardziej uniwersalnych dań? Można zjeść na dowolny posiłek, zabrać do pracy, na uczelnię czy na piknik. Można wrzucić do niej wszystko na co macie ochotę, lub gdy chcecie zużyć produkty, które mogą się zmarnować. Ja miałam do wykorzystania ryż ( znowu, muszę chyba w końcu nauczyć się jak gotować ryż, żeby nie było go za dużo 🙂). Do ryżu dodałam sałatę, kiełbasę i wyszło treściwie i do syta. 

A Wy jakie sałatki lubicie?



1 szklanka ugotowanego ryżu 

1 sałata rzymska mini

2 ogórki gruntowe

2 pomidory malinowe

1 pęczek rzodkiewek 

2 paluszki serowe

2 cienkie kiełbaski śląskie 

3 łyżki majonezu lekkiego 

2 łyżki ketchupu pikatnego 

2 łyżki zalewy z ogórków konserwowych

Sól,pieprz do smaku 


Wszystkie warzywa dokładnie umyć i osuszyć. Sałatkę posiekać z grubsza. Przełożyć do miski, dodać ryż.  Ogórka rozkroić wzdłuż na pół i wydrążyć gniazda nasienne, resztę pokroić w dużą kostkę. Pomidory przekroić w ćwiartki i także wyjąć gniazda nasienne. Pokroić. Dodać do miski. Paluszki serowe oraz kiełbaski pokroić w plasterki. Większe rzodkiewki pokroić w ćwiartki, mniejsze na połówki. Wymieszać składniki sałatki wraz z przyprawami. 
Do małej miseczki przełożyć majonez,ketchup oraz zalewę z ogórków. Wymieszać, dodać do sałatki i po raz ostatni wymieszać. Odstawić do lodówki na co najmniej pół godziny. Smacznego. 







6 komentarzy:

  1. W kuchni nic nie może się zmarnować 😉 a czasami warto ugotować więcej ryżu aby zrobić taką pyszną sałatkę 😋

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna i chrupiąca, bomba witaminowa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam tak z makaronem, zawsze za dużo ugotuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi smaku narobiłaś, chyba zrobię z tuńczykiem!

    OdpowiedzUsuń