poniedziałek, 25 lipca 2022

Babka na cukinii z borówkami ( bez białego cukru)

Witajcie:)

Dzisiaj się dzielę i jednocześnie chwalę :) jestem mega zadowolona z tego przepisu. Uważam, że nic tak nie oddaje smaków lata, jak cukinia i borówki. Podczas ostatniego wyjazdu zostałam obdarowana dorodną, ale młodą cukinią. I już w podróży już kombinowałam co z niej przygotuję. Wiedziałam na pewno nie będą to placuszki czy leczo...i przypomniał mi się mój przepis sprzed lat na babkę z cukinii. Postanowiłam ,że aby było jeszcze bardziej letnio to dodam borówki. I tak też zrobiłam. I wyszła pyszna, wilgotna babeczka. Jednocześnie mam jedną wskazówkę- jeśli wolicie słodsze ciasta to dodajcie więcej erytrolu, ponieważ przy tych 130 g które ja użyłam to ciasto jest ciut mało słodkie. Mam nadzieję, że skutecznie Was zachęciła do przepisu, zapraszam:) 

P.s mam jeszcze jeden pomysł na wykorzystanie cukinii, pomysł za kilka dni:)





300 g cukinii 

300 g mąki pszennej 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

130 g erytrolu ( można dać więcej)

50 ml mleka 

100 ml oleju 

3 jajka 

Szczypta soli 

2 łyżki ekstraktu waniliowego 

150 g borówek


Cukinię umyć i osuszyć. Zetrzeć na tarce o małych oczkach, nie odciskać soku. 

Do dużej miski przełożyć jajka, dodać erytrol oraz ekstrakt oraz sól. Utrzeć na jasny krem, powinno potrwać 2-3 minuty. 

Następnie cienkim strumieniem dodawać olej i miksować do połączenia z resztą składników. Przesiać mąkę i wraz z mlekiem na przemian dodawać do miski. Mieszać do połączenia składników. Dodać cukinię i wymieszać. Na koniec dodać borówki i delikatnie wymieszać. 

Formę na babkę z kominem wysmarować masłem i wysypać bułką. Wylać ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st ,piekarnik góra-dół i piec 60 minut. Wyjąć i ostudzić. Zimną babkę wydobyć z formy i oprószyć zmielonym na puder erytrol. Smacznego. 













8 komentarzy:

  1. Cudowna babka :) bardzo lubię ciasta z dodatkiem cukinii, są lekkie i wilgotne :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zimą warto pokusić się o brownie na cukinii

      Usuń
  2. O tak, cukinia w ciastach super się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się:) często wykorzystuje warzywa w ciastach.

      Usuń
  3. Babka z cukini?! A to Ci dopiero niespodzianka :) Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Babeczka wygląda wspaniale ❤️ piekłam kiedyś muffinki z cukinii i bardzo nam smakowały 😋

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń