wtorek, 19 lipca 2022

Sałatka makaronowa z kurczakiem i fasolką szparagową ( wersja zero waste)

Witajcie:)

Odpoczywam sobie na całego, wdycham zapach igieł sosnowych i łapię słoneczko. Dziewczynki niezmordowane biegają za psem ( chociaż psiak czasem wymięka 🤪). A teraz mam chwilkę dla siebie i postanowiłam, że podzielę się z Wami pomysłem na sałatkę makaronową. Jest to typowy pomysł zero waste lub po prostu sałatka z resztek. A było tak, została mi garść makaronu do rosołu, mała porcja duszonych pieczarek oraz fasolka z bułką tartą z obiadu. Do tego w lodówce została jedna nóżka z rosołu i zastanawiałam się jak to wszystko wykorzystać, aby nic się nie zmarnowało. Zawsze dbałam o to,aby nie wyrzucać jedzenia, ale teraz podwajam wysyłki, żeby nic się nie marnowało. Ale wracając do pomysłu...najpierw pomyślałem żeby zrobić jakąś zapiekankę  ale stwierdziłam, że na tak małą porcję nie ekonomicznie jest go uruchomić. Dlatego kombinowałam dalej i wymyśliłam sałatkę. Dodałam ogórka i curry dla odświeżenia smaku i powstała naprawdę fajna sałatka na 3 porcję. 

A Wy jakie macie patenty na niemarnowie jedzenia?


140 g makaronu jajecznego ( ugotowanego)

100 g ugotowanej fasolki szparagowej 

100 g pieczonego mięsa z kurczaka 

100 g duszonych pieczarek 

2 łyżki majonezu 

1 ogórek gruntowy 

1/2 łyżeczki przyprawy curry 

Sól, pieprz do smaku 

Kilka oliwek 

Do miski przełożyć makaron, fasolkę oraz pieczarki. Mięso porwać na mniejsze kawałki i również dodać do miski. Ogórka umyć, osuszyć i wraz ze skórką pokroić w kostkę. Dodać do miski wraz z majonezem,oraz przyprawami. 

Wymieszać i wstawić do lodówki na godzinę, aby smaki się przegryzły.  Przed podaniem dodać pokrojone na połówki zielone oliwki. Smacznego. 






7 komentarzy: