piątek, 20 maja 2022

Babeczki czekoladowe na ciasteczkowym spodzie

Dzień dobry:)

Zapraszam dzisiaj na przepis na najbardziej" mobilne " ciasto czyli muffinki. Tym razem zrobiłam na spodzie z ciasteczek, zostało mi trochę pokruszonych herbatników i reszta suchej biszkoptu, a że nie cierpię wyrzucać to przerobiłam na pyszne babeczki. A że zaraz wybieramy się w podróż do Bornego Sulinowa,to będą idealną przekąską do samochodu. Znacznie tańszą od przekąsek przy trasie i o niebo zdrowszą bo wiem ile tłuszczu i cukru do nich użyłam, czyli same korzyści. To Was zostawiam z przepisem a sama zmykam do auta:)

P.s. pomysł na polewę podpatrzyłam u Iwonki z " Gotowanie to proste ", jedynie dodałam więcej zwyklego mleka bo polewa jak dla mnie była za gęsta, ale w smaku jest obłedna:)



140 g ciastek, herbatników lub suchego biszkoptu 

80 g masła 

180 g jogurtu naturalnego 

2 jajka

100 ml oleju 

40 g cukru 

60 g erytrolu 

50 g czekolady gorzkiej 

45 g dżemu porzeczkowego 

20 g kakao 

170 g mąki 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

Polewa:

1 łyżka masła 

2 łyżki erytrolu 

4-5 łyżek mleka 

4 łyżki mleka w proszku 

mak,owoce liofilizowane- opcjonalnie 


Masło rozpuścić i lekko ostudzić. Ciastka zmielić blenderem z ostrzami. Przesypać do miski dodać masło i wymieszać. Foremki do muffinek wyłożyć papilotkami i nasypać po łyżeczce masy, lekko docisnąć. Odłożyć na bok. 

Do miski wlać jogurt  dodać jajka i oba cukry, wymieszać. Dodać dżem oraz olej i ponownie wymieszać. W osobnej misce wymieszać mąkę z proszkiem i kakao, następnie przesiać do mokrych składników. Dodać posiekaną lub zmieloną czekoladę i wymieszać całość, nie za długo aby ciasto nie było zbite. 

Na ciasteczkowy spód wyłożyć po łyżce ciasta. Piec w 180 st około 25-28 minut, do suchego patyczka. Wyjąć i ostudzić na kratce .

Polewa:

W małym rondelku rozpuścić masło z erytrolem i mlekiem. Gdy erytrol się rozpusci, zdjąć z ognia i dodać mleko w proszku,wymieszać do jednolitej konsystencji. Udekorować babeczki, smacznego:).






 

5 komentarzy:

  1. Takich babeczek, na ciasteczkowym spodzie to ja jeszcze nie piekłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie, no przekąska idealna :). Miłej podróży życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają, a ta polewa to moja ulubiona i często ją wykorzystuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowite babeczki :) udanej podróży Kochana :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. biorę do kawy ;) lubię takie babeczki

    OdpowiedzUsuń