niedziela, 16 czerwca 2024

Jogurtniki truskawkowo - kawowy w słoiku i trochę prywaty

Dzień dobry 🙂 

Sezon na truskawki tak szybko przecieka przez palce, więc staram się go jak najbardziej wykorzystać. W tym roku jest trochę inaczej niż w poprzednich,bo praktycznie nie robię żadnych ciast. Trzy tygodnie temu zrobiłam dla rodzinki prostą roladę biszkoptową z bitą śmietaną i truskawkami- zarówno starsza córka i mąż szczególnie ją lubią. Dla siebie zrobiłam te chudsze drożdżówki i to wszystko. Ale przy swoim trybie życia mogę robić lekkie deserki vel serniki czy tak jak dziś jogurtniki. 

W głowie to wyglądało lepiej. Miał to być wzór zebry, ale nie wyszło. Robiłam dwa razy i nie wyszło. Sądzę, że to wina naczynia, zbyt wąskie. Ale deserek jest tak smakowity, że nie mogłam zachować ten pomysł tylko dla siebie. Ja robiłam w słoiczku, ponieważ zabieram do pracy. Na potrzeby domowego można użyć pięknych pucharków lub szklanek. Mam nadzieję że zajrzyjcie dalej, aby zobaczyć ten pomysł 🤗

Na koniec wpisu,pod przepisem zapraszam na odrobinę prywaty. Będzie tam małe podsumowanie w liczbach z ostatnich czterech miesięcy. Jeśli ktoś nie ma ochoty tam zaglądać to oczywiście nie ma przymusu 😘





Masa kawowa:

400 g jogurt greckiego 

3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 

2 łyżki erytrolu 

2 łyżeczki żelatyny+ 2 łyżki wody 

Masa truskawkowa:

320 g truskawek 

50 ml wody 

4 łyżki erytrolu 

400 g jogurt greckiego 

3 łyżeczki żelatyny + 3 łyżki wody 

Frużelina truskawkowa:

180 g truskawek 

50 ml wody 

1 łyżka erytrolu 

12 g mąki ziemniaczanej+ 1 łyżka wody 


Żelatynę namoczyć w wodzie, zostawić do napęcznienia.

Truskawki opłukać, pozbawić szypułek i przełożyć do rondelka. Dodać wodę. Zagotować aż owoce zacząć się rozpadać.

Zdjąć z ognia, dodać  erytrol. Dokładnie zmiksować na gładko. Wrzucić namoczoną żelatynę i dokładnie wymieszać do jej rozpuszczenia. Zostawić do ostygnięcia. Następnie wymieszać z jogurtem i dokładnie wymieszać, wstawić na 10 minut do lodówki.

Masa kawowa:

Żelatynę namoczyć w wodzie.

Do miski jogurt, erytrol oraz kawę. Dokładnie wymieszać. 

Żelatynę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali. Lekko ostudzić. Do żelatyny dodać odrobię nabiału i wymieszać. Następnie mieszankę dodać do masy jogurtnikowej i dokładnie wymieszać. Wstawić do lodówki na 10 minuty.

Następnie na przemian wlewać masy jogurtnikowe po około 1 cm w danym kolorze. Na koniec delikatnie wymieszać szpadką do szaszłyków. Wstawić do lodówki na kilka godzin. 

Frużelina truskawkowa:

Do rondelka przełożyć truskawki, dodać wodę oraz erytrol. Zagotować. W międzyczasie mąkę wymieszać z wodą. Gdy owoce zaczną się rozpadać, dodać mąkę i szybko wymieszać. Po minucie zdjąć z ognia. Ostudzić. Nałożyć do każdego słoiczka po 2 łyżki. 

Smacznego.









A teraz trochę liczb. Minęły 4 miesiące odkąd przeszłam na dietę. W tym czasie udało mi się zgubić 18,7 kg. Zaczynałam z wagą 90,9 a teraz mam 72,2. Poniżej coś na poparcie tych liczb 🤗



Oprócz wagi poznikałam także w obwodach i tak:

W talii minus 17 cm

Na wysokości pępka minus 21 cm

Boczki ( u mnie to zawsze najgrubsze miejsce) minus 16 cm 

Biodra minus 14 cm

Udo minus 7 cm

Pewnie ktoś uzna że się chwalę. I poniekąd tak jest, ale ten kto się nigdy nie odchudzał nie wie jak trudny jest to proces. A gdy udaje się osiągnąć swój cel to jest euforia. U mnie do celu brakuje niecałe 2,5 kg ale chyba i tak jest nieźle. Jak myślicie?





A było tak. Zdjęcie jest kiepskie,bo w sumie z tego grubego okresu nie mam zdjęć. To  jest ujęcie z urodzin córki, akurat byliśmy w Gdańsku i dmuchała świeczkę na babeczce i byłyśmy we dwie na zdjęciu, ale wykadrowałam je.



65 komentarzy:

  1. Przepyszne deserki 🧡
    Gratuluję pięknego wyniku! Świetna robota. Wyglądasz rewelacyjnie 🌷💖💖
    Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu bardzo bardzo dziękuję. I jak miło że zajrzałaś do mnie 😘 serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  2. Dziewczyno, Ty wprost promieniejesz! Ja też bym chciała zgubić chociaż te centy w talii, cobym już nie miała kształtu walca... Liczę na zbawienny wpływ harówki w polu i ogrodzie oraz biegania za Matyldzią, gdy galopuje po lesie :-DD Poza tym jesteś w każdym "wymiarze" niezwykle sympatyczna przez ten ujmujący uśmiech :-*
    P.S. Ja się dopatrzyłam warstw w deserku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu jesteś ogromnie miła dla mnie!
      Z pewnością aktywności w ogrodzie i przy wnuczce przysłuży się zmniejszeniu wagi. Ja dużo spaceruje,bo nie lubię biegać. Dziś o 7:30 zrobiłam 9 km.
      Gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
  3. Wow, cudownie, że udało Ci się tyle schudnąć. Pięknie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wyglądasz kochana. Gratuluję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW nr 1 - gratuluję wyników! Ja aż tak ostro się za siebie nie wzięłam, bo jakoś tak nie mam cierpliwości, nawet jak mam stracha o zdrowie. Troszkę schudłam, bo jednak zmieniłam nawyki żywieniowe i "przez" psa więcej się ruszam, ale efekt nie jest tak spektakularny jak u Ciebie!
    WOW nr 2 - fajny przepis! Zrobię z pewnością.
    P.S. Namówiłam męża na frytkownicę beztłuszczową :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo dziękuję. Powiem Ci szczerze, że też jestem zaskoczona, że tym razem się udało osiągnąć cel. Bo średnio 2-3 razy w roku zaczynałam dietę i nic z tego nie było,poza efektem jojo... dlatego tym bardziej cieszę że mi się udało.
      Robię także gratuluję! I tego że waga leci w dół i zakupu Frytkownicy. Mam nadzieję że będziecie zadowoleni,tak jak my jesteśmy. Dziś np zrobiłam w niej grzanki do zupy 😉
      Gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
  6. Brawo, niesamowite, ile samozaparcia, pieknie wyglądasz.Truskawki w tym roku głównie tylko umyte i tak zjadane, przepis super..pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Truskawki same w sobie są tak pyszne, że można jeść je garściami 🙂
      Pięknie dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  7. Serdecznie gratuluję wyników, jestem pod wrażeniem :) uwielbiam desery z truskawkami, trzeba korzystać póki trwa sezon :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie trzeba sezon wykorzystać na maxa! Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  8. Wyglądasz niesamowicie! Ja też powinnam przejść na dietę...
    Przepis wydaje się smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję, zapraszam we dwie będzie raźniej 😘

      Usuń
  9. O wiele lepiej wyglądasz, bez urazy :) Osiągnęłaś niesamowity sukces, w tak krótkim czasie tyle kilo zrzucić. Desery dla mnie lubię kawę i truskawki, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, oczywiście że się nie obrażam. Wiem że było fatalnie i sama sobie to zrobiłam. Cieszę się, że samej też udało mi się to odwrócić. Bo chyba nie wspomniałam, że odchudzałam się bez dietetyka...
      Deser serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  10. pyszności, bardzo podoba mi się ten pomysł ze słoikami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po pierwsze- Kochana, cudowny jest twój deserek. Piękny i apetyczny, z pewnością smakuje obłędnie :) Kocham sezon truskawkowy, to jedne z moich ulubionych owoców. Mogłabym je jeść na okrągło. Staram się je wykorzystywać na maxa, na różne sposoby ale z małym dzieckiem na pokładzie eksperymenty w kuchni są dość trudne :D Poczekam aż podrośnie, w tedy razem będziemy robić cuda. Po drugie- Wyglądasz bajecznie! Przepiękna figura, prześliczna kobieta, uśmiechnięta, pozytywna, utalentowana. Ideał! Gratuluję Ci, jesteś cudowną motywacją. Sama może będę się odchudzać, na razie po ciąży zostało mi 15kilo (drugie 15 już spadło). Minęły dopiero 3 miesiące, więc pewnie jeszcze coś zleci. Po roku będziemy myśleć co dalej z tym zrobić (bądź nie, jak wrócę do mojej wcześniejszej sześćdziesiątki) :) Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia pięknie dziękuję! Jak na pierwsze trzy miesiące to naprawdę sporo Ci zeszło, więc te kolejne też szybko stracisz! Jestem pewna! Trzymam kciuki z całej siły 😘

      Usuń
    2. A ja dziękuję tobie :) Ja strasznie przytyłam w ciąży, ciało zmieniło się nie do poznania, ale nawet polubiłam te kilogramy :) Dziękuję Ci za ciepłe słowa wsparcia, jesteś cudowna!

      Usuń
  12. Bardzo lubię takie deserki, a Twój wygląda znakomicie i widać warstwy. Jesteś piękną kobietą z miłym uśmiechem i przed i po. Już podziwiałam Cię u Iwonki. Miłe są takie spotkania. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana wyglądasz wspaniale. Bardzo podoba mi się twoja przemiana <3 Wiem jak trudne jest to odchudzanie, bo sama zrzuciłam 30kg swego czasu a teraz znów muszę wrócić do treningów i diet, bo trochę znów przytyłam ah ta nieszczęsna waga czasem mnie dobija. Deserek wygląda przepysznie mmm :) Mam w planach zrobić kilka twoich przepisów, bo wyglądają bardzo apetycznie :) Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 kg? Wow! To jest wynik, serdecznie gratuluję! Oj nie taka waga jakbyśmy chciały potrafi wykończyć...
      Mam nadzieję że będę Ci smakować moje pomysły 😘

      Usuń
  14. Kochana, świetnie wyglądasz! Może być z siebie dumna, bo z takim uporem i sumiennością możesz góry przenosić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kochana, jestem bardzo z siebie dumna, już dawno tak nie miałam 😉

      Usuń
  15. Ale piękna przemiana, sama po ciąży wraca na redukcje! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł na deser. Gratuluję wyników. Bądź zdrowa i szczęśliwa. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluję i życzę utrzymania wagi, a nawet spadku. Trzeba się chwalić, to motywuje. Ja trzymam za Ciebie kciuki i życzę pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, mam nadzieję zrzucić jeszcze te 2,5 kg a potem walczyć o utrzymanie wyników.
      Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  18. Monia, deserek cudowny, wygląda niesamowicie apetycznie...
    A co do diety. Potwierdzam, widziałam na własne oczy i Ty to wiesz, bo Ci powiedziałam osobiście, że wyglądasz cudownie.
    Figurę masz teraz ekstra i widać na Twojej twarzy szczęście i euforię, co jeszcze dodaje Ci uroku. Tak trzymaj, kochana... całusy dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Moja bardzo dziękuję! Wiem że to nie ładnie, ale jestem tak zadowolona z siebie że nie umiem się nie uśmiechać 😘
      Serdeczne uściski 😘

      Usuń
    2. Dlaczego nieładnie??? Właśnie ładnie, trzeba myśleć o sobie dobrze i pozytywnie.
      A już, kto jak kto, ale właśnie Ty, masz wszystkie powody, żeby myśleć o sobie w samych superlatywach...

      Usuń
    3. Iwonko Ty jak zwykle taka miła dla mnie, że aż się zaczerwieniłam po Twoich słowach 😘

      Usuń
  19. Deserki wyglądają mega apetycznie i Ty wyglądasz super. Przeszłaś ogromna zmianę. Wiem że nie jest łatwo. Każde wyzwania dają popalić, i zawsze jest warto. Trzeba próbować. Wspaniale wyglądasz. Działasz kobieto. Masz swój cel, spełniaj go. Spełniaj. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana wielkie gratulacje, wyglądasz przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Deserek wyglada kuszaco! Gratuluje rezultatow diety , masz bardzo sportowa sylwetke! Ja powinnam byc na diecie antycholesterolowej ale latem nie widze tego dobrze bo za bardzo lubie lody...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Nigdy bym nie pomyślała że mogę mieć sportową sylwetkę, więc tym bardziej mi miło i dziękuję za Twoje słowa 🫶
      Co do lodów to doskonale Cię rozumiem, bo też uwielbiam! Ale póki co dzielnie się trzymam i raz na 2-3 tygodnie zjem małą porcję. Ostatnio zjadłam porcję 2 czerwca...🫣

      Usuń
  22. Mmm apetycznie wygląda. U mnie sezon na truskawki to w główniej mierze wyjadanie prosto z krzaka, ale czasem ma się ochotę na inne truskawkowe pyszności.
    Gratulacje i świetnie wyglądasz <3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj taka z krzaka to szmat czasu nie jadłam, będzie ze 27 lat...😁
      Kochana bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  23. Ale pięknie wyglądasz! Gratuluję wspaniałego efektu!
    Deser bardzo apetyczny, połączenie truskawek i kawy to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też to połączenie bardzo lubię, bo w sumie jak nie można lubić kawy i truskawek 😉
      Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  24. Mam trochę zaległości ale powoli je nadrobię:)
    Monika, ja już pisałam wcześniej a dziś powtórzę raz jeszcze...podziwiam Twój upór i konsekwencję w dążeniu do celu a ten masz już w garści:)
    Wynik imponujący!!!
    Widać Twoją radość życia, energię i satysfakcję też.
    Jesteś niesamowita!
    Ściskam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to Ty jesteś niesamowita, że tak ciepło i mnie myślisz. Ślicznie dziękuję 😘

      Usuń
  25. Bardzo przepysznie i wspaniały deser jogurtowo-truskawkowo-kawowo, natomiast chciałbym CI pogratulować za osiągnięcie dużego sukcesu w schudnięciu. To duży sukces, jeśli chodzi o utratę aż ok. 18 kg. Musiałaś dużo energii i wysiłku w to włożyć. Za to Cię podziwiam i jestem dumny z Twoich sukcesów 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗🤲💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 🙂. No nie będę oszukiwać, było ciężko. Ale mam nadzieję że teraz będzie łatwiej i na długo te zmiany ze mną zostaną.
      Bardzo dziękuję za odwiedziny i miły komentarz 🤩

      Usuń
  26. Gratulacje, wyglądasz przecudnie! Życzę Ci, żeby te efekty Twojej ciężkiej pracy motywowały Cię do dalszego działania, obojętnie czy planujesz dalszą redukcję czy utrzymanie wagi! A jogurtniki może nie wyszły tak jak chciałaś, ale i tak wyglądają obłędnie i patrząc na składniki, na pewno też tak smakują!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Redukcja jeszcze do 70 kg,a potem to co cięższe czyli utrzymanie. Pięknie dziękuję 🙂

      Usuń
  27. Kochana moja ! Bardzo się cieszę, że podzieliłaś się tym, co zapewne w ostatnim czasie spędzało Ci sen z powiek. BRAWO !!! Biję brawo na stojąco !!! Gratuluję wytrwałości i konsekwencji ! To na pewno nie było łatwe. Tym bardziej należą się Tobie gratulacje !!! Wyglądasz pięknie i odważnie !!! Super !!! Cieszę się, że Cię widzę :))) Ściskam i pozdrawiam :))
    P.S. ...a jogurtniki fajne są. Muszę spróbować takie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jogurtniki na szczęście nie są trudne, ani bardzo pracochłonne, więc może znajdziesz czas na przygotowanie. A za każde miłe słowa stokrotnie dziękuję. Wasze wsparcie jest dla mnie bardzo pomocne gdy mam chwilę zwątpienia czy warto się tak męczyć. Dzięki Wam wiem że warto 😘

      Usuń
  28. Jak te deserki pięknie wyglądają. Mega gratuluję, to wynik Twojej ciężkiej pracy ❤️

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  29. Gratuluję sukcesu, widzę że promieniejesz szczęścem, cudnie że masz bloga i możesz podzielić się swoją radością i inspirować inne osoby!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. No nie będę ukrywać, że ogromnie mnie to wszystko cieszy. Masę wygięcie na zakupy odzieżowe to radość i święto bo wcześniej nie było na to specjalnie ochoty...

      Usuń