piątek, 14 czerwca 2024

Delikatny krem szparagowo- ziemniaczany z jajkiem

Dzień dobry 🙂 

Sezon na szparagi chyli się ku końcowi, więc jeszcze rzutem na taśmę zapraszam Was na delikatny krem na ich bazie, ziemniakami i jajkiem na twardo. Pracy przy wykonywaniu nie ma dużo, bo składniki wystarczy z grubsza pokroić,bo potem i tak wszystko będzie zmiksowane. Jedynie zalecam obranie szparagów,ja ten temat odpuściłam i ostatecznie zupa trochę mnie kuła mimo zmiksowania 😁




1 pęczek zielonych szparagów - 500 g

60 g pora

1 mała pietruszka 

430 g ziemniaków - waga po obraniu 

2 łyżki oleju rzepakowego 

3 liście laurowe 

1,5 łyżeczki soli 

1,5 litra wody 

1/2 łyżeczki suszonego tymianku 

8 jajek na twardo 


Wszystkie warzywa umyć i osuszyć. Ziemniaki i szparagi obrać ( ja nie obrałam i to był błąd).

Pora i pietruszce pokroić w średnią kostkę. Zeszklić w garnku na oleju. Dodać pokrojone na 3-4 części szparagi i szklić kolejne dwie minuty. Dodać ziemniaki pokrojone w dużą kostkę.

Zalać wodą, dodać listek laurowy oraz sól. Zagotować. Następnie zmniejszyć ogień i gotować do miękkości warzyw. 

Zdjąć z ognia, wymówić listki laurowe i zmiksować na gładki krem. Dodać tymianek i wymieszać.

Podawać z dwoma jajkami pokrojonymi w ćwiartki.

Z podanych składników wychodzą 4 solidne porcje zupy,po około 500 g. 

Smacznego!

* Kaloryczność samej zupy to 28 kcal w 100 g.








20 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem takiego połączenia składników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ten smak mógłby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda. Zielono mi! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To brzmi bardzoooo pysznie! Krem na bazie szparagów z ziemniakami i jajkiem to idealna propozycja na zakończenie sezonu szparagowego. Tu w Norwegii mamy szparafi caly rok, raz sa lepsze raz sa słabsze ale sa :) Dziękuję za inspirację kulinarną, mogę ja wykorzystywać przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że mogłam coś podpowiedzieć 🥰

      Usuń
  5. Bardzo lubią dania ze szparagami, więc chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wszystkie kremowe zupy, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super połączenie. Nie wpadłabym na nie xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrowo i smakowicie - uwielbiam takie zupy!:)

    OdpowiedzUsuń