niedziela, 23 czerwca 2024

Pierś z kurczaka z warzywami w papilotach ( frytkownica beztłuszczowa)

Dzień dobry 🙂 

Dziś zapraszam na pyszną i prostą propozycje na drób z warzywami. Kroimy warzywa, razem z mięsem marynujemy i pieczemy. No chyba prościej się już nie da. Ja przedstawiłam składniki na jedną osobę, ale spokojnie danie można " powiększyć". Ja piekłam we frytkownicy beztłuszczowej,bo na jedną osobę nie warto odpalać piekarnika, ale gdy będziecie robić kilka porcji piekarnik sprawdzi się idealnie. Serdecznie polecam i zapraszam. 

Udanej niedzieli 😘 🌺🌺



1 pierś z kurczaka ok. 150 g

1/2 cukinii - 110 g

1/2 marchewki - 55 g

1 łyżka oleju rzepakowego 

1 mała cebula 

Szczypta soli i pieprzu 

2 łyżki soku z cytryny 

1/4 łyżeczki czosnku granulowanego

1/4 łyżeczki chili w proszku 

1 arkusz papieru do pieczenia 


Mięsko oraz warzywa umyć i osuszyć. Marchewkę obrać. 

Cukinię i marchewkę pokroić wzdłuż na cienkie paski. Cebulkę pokroić w piórka.

Do miski przełożyć olej ,sok z cytryny i przyprawy. Wymieszać. Włożyć pierś oraz warzywa i wymieszać. Zostawić na około godzinę.

Następnie rozliczyć papier do pieczenia, ułożyć na warzywa,a na nie dać mięso.



Następnie zebrać boki papieru i szczelnie zamknąć. Warto końce zawiązać sznurkiem do mięsa.


Pakiecik włożyć do urządzenia, nastawić temperaturę 200 st i piec 20 minut. Oczywiście można także przygotować w tradycyjnym piekarniku. Rozgrzać do 200 st z termoobiegiem i także piec 20 minut. Smacznego.






34 komentarze:

  1. Bardzo dobra kulinarna inspiracja. Do tej pory robiłam jedynie papiloty z rybą. Kurczak jest bardziej sycący więc to fajna odmiana ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, od czasu do czasu warto przygotować kurczaka.

      Usuń
  2. No proszę, wygląda smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda znakomicie. Kupiliśmy frytkownicę beztłuszczową. Niestety nie było przepisów na potrawy. Robiłam już frytki, rybę, a dzisiaj zamierzam testować kurczaka. I proszę oto inspiracja:) Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałej niedzieli!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej też nie było przepisów, chociaż w opisie było że mają być.
      Bardzo się cieszę że trafiłam z przepisem 🙂

      Usuń
  4. Pyszne jedzonko. I dobry pomysł na niedzielny obiad.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotka! uwielbiam kurczaka z warzywami!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusisz..., aż zrobiłam się głodna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrutkie jedzonko i my też takie lubimy:) delikatne, soczyste mięsko i dodatek warzyw....pyszota!
    Piekłam w rękawie a teraz też korzystam z papieru do pieczenia i świetnie się sprawdza. U mnie w piekarniku:)
    Pyszna propozycja!
    Dobrego,miłego dzionka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękaw też często używam, bardzo wartościowy patent. Bardzo dziękuję i spokojnego wieczoru 😘

      Usuń
  8. Pyszna propozycja, do zrobienia na szybko po pracy.

    OdpowiedzUsuń
  9. O, takie to dobre, jadłam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. super pomysł na szybki obiadek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny sposób przygotowania piersi z kurczaka. Pożywnie i smacznie. Dobra robota 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌷

      Usuń
  12. Monia kochana, na pewno to zrobię. Te Twoje przepisy są rewelacyjne, nie dość, że apetycznie wyglądają, to jeszcze są smaczne i "odchudzone", a Ty jesteś tego najlepszym dowodem :)
    Buziole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Iwonko 🩷 no staram się, staram 😁

      Usuń
  13. właśnie myślałam o zakupie kombiwaru albo jakiegoś pdobnego ustrojstwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę przydatna i pomocna rzecz. I nie zabiera wiele miejsca, więc gdy nie ma możliwości wstawić tradycyjny piekarnik to może być świetny zamiennik.

      Usuń
  14. Bardzo lubię takie dania :) Szybkie, smaczne i w dodatku zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł :D My właśnie zabraliśmy się za przegląd i wybór frytkownicy beztłuszczowej ^_^

    OdpowiedzUsuń