piątek, 2 lutego 2024

Babeczki na mleczku kokosowym

Dzień dobry 🙂

Zapraszam na wpis babeczkowy. Pyszne, delikatne i wilgotne babeczki kokosowe. A wszystko to za sprawą mleczka kokosowego. Do tej pory kupowałam tylko mleczko kokosowe,to tłuściejsze żeby je ubijać jak śmietanę. Ale jakiś czas temu zagapiłam się na zakupach i kupiłam dwie puszki tej lżejszej wersji. Spostrzegłam się dopiero w domu. I tak sobie troszkę przeleżały w szafce, aż pomyślałam o babeczkach. Upiekłam i bardzo szybki zniknęły. Mój mąż szczególnie lubi kokosowy smak, więc po 4 dniach upiekłam drugą taką samą wersję, tym razem specjalnie dla niego. Z podanych proporcji wyszło mi 20 sztuk. Oczywiście można zrobić z połowy tych składników,tylko co zrobić z resztą mleczka kokosowego? Jest ryzyko że się zmarnuje, a na to nie możemy pozwolić. A babeczki zejdą w każdej ilości,a jeśli nie zawsze można je zamrozić i wyjmować gdy będą potrzebne. Serdecznie zapraszam na przepis 🙂




400 ml mleczka kokosowego ( użyłam light)

320 g mąki typ 450

2 jajka rozm. L

100 g erytrolu zmielonego na puder

100 g cukru *

150 ml mleka

1/2 łyżeczki sody

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

4 łyżki+ 1 łyżeczka wiórków kokosowych 

* Można użyć tylko cukier - 200 g



W misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą, odstawić na bok.

Do dużej miski przełożyć mleczko kokosowe, dodać olej i oba cukry. Dokładnie wymieszać.

Przesiać suche składniki i wymieszać. Dodać 4 łyżki wiórków kokosowych i szybko wymieszać.

Foremki do babeczek wyłożyć papilotkami i nałożyć ciasto - ja używam łyżki do lodów. 

Wierzch babeczek posypać wiórkami kokosowych i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.

Piec około 20-22 minut do ładnego zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.






23 komentarze:

  1. Jakie pyszności! Ale bym sobie pojadła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kokosowe desery. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ten będzie idealny dla Ciebie Kochana 💜

      Usuń
  3. bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wyszły, jeszcze nie kupowałam mleka kokosowego.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam ten produkt, można wykorzystać go na wiele sposobów.

      Usuń
  5. Lubię mleczko kokosowe. Muffinki bardzo apetycznie wyglądają 😍💗

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na wykorzystanie mleczka kokosowego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne babeczki :) też lubię kokosowe wypieki :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja kocham kokos w wypiekach ^_^ Babeczki wyglądają przepysznie i porywam jedną od razu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis bardzo ciekawy jeśli ktoś lubi kokosowy smak :)
    No i te piękne, smakowite zdjęcia! Brawo! Potrafisz zachęcić jak nikt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana takie słowa to miód na moje serce,bo w moim gotowaniu najbardziej głowię się nad tym jak zrobić apetyczne zdjęcie niż nad samym przepisem 😁😉

      Usuń
  10. Uwielbiam kokosowe specjały😊☕💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grono kokosowych amatorów stale się powiększa 😁

      Usuń
  11. zapisuję i na pewno zrobię

    OdpowiedzUsuń