wtorek, 27 lutego 2024

Gdańsk po raz pierwszy

Dzień dobry 🙂

Dziś podzielę się z Wami naszą ostatnią podróżą, jaką zrealizowaliśmy w ferie. Byliśmy w Gdańsku. Była to nasza pierwsza podróż do tego miasta. W połowie stycznia oglądałam program w TV i po prostu zakochałam się w tym mieście. Długo nie musiałam namawiać rodzinki i zabukowałam nocleg. Jak już wiecie przed samym wyjazdem porządnie się rozchorowałam, więc nie wyciągnęłam z tego wyjazdu tyle ile chciałam, ale o tak jestem,a właściwie jesteśmy zadowoleni z wyjazdu.



Nie będę Wam opowiadać historię Gdańska,bo jej nie znam ale pokażę Wam zdjęcia, które zrobiłam.

Pierwszą i chyba najbardziej rozpoznawalną atrakcją jest Fontanna Neptuna


Tutaj jeszcze inne ujęcia






Kolejny bardzo charakterystyczny obiekt w Gdańsku to Żuraw. Zrobiłam kilka różnych ujęć tego wspaniałego budynku









Oczywiście cała mnogość wspaniałych kamienic. I to nie tylko na Długim Targu










Piękne są także na ulicy Szerokiej









Obiektów, które warte sfotografowania jest więcej,np. Sołedek czyli Statek Muzeum,o  którym szerzej jeszcze opowiem



I jeszcze kilka innych,np. odrestaurowana Hala Targowa. Natknęliśmy się na nią zupełnie przypadkiem. Spacerowaliśmy i z daleka zobaczyłam ładny budynek,gdy podeszliśmy bliżej okazało się, że to Hala Targowa i to naprawę sporych rozmiarów








Bardzo miłym miejscem jest również Skwer Światopełka






Oczywiście nie można przejść obojętnie wobec budynku Ratusza oraz Bazyliki Mariackiej,o której szerzej również jeszcze opowiem 😉









I na koniecznie fasada Dworu Artusa oraz Brama Wyżynna




Wiem trochę chaotyczny ten wpis, ale chodziłam z telefonem jak szalona i robiłam mnóstwo zdjęć. Przy dodawaniu wpisu okazało się że nie wszystkie są ostre 😂 

Acha i bym zapomniała o jeszcze jednym wyjątkowym miejscu



Jedno jest pewne nie była to nasza ostatnia podróż do Gdańska,bo trzy dni to za mało aby wszystko zobaczyć. Już dziś zapraszam Was na kolejne wpisy z zapisami z tego wypadu,mam nadzieję że szybko uda mi się wybrać i wstawić zdjęcia. Do zobaczenia🙂



41 komentarzy:

  1. Kocham Trójmiasto. Uwielbiam. Jestem tam kiedy tylko mogę, bo z Bolesławca mam daleko. Gdańsk to cudne miasto, w którym czuję się wolna.
    Mam nadzieję, że jesteś już zdrowa. Morze dodaje sił. Pozdrawiam serdecznie i ciepło, dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już też mogę powiedzieć, że bardzo lubię Trójmiasto, bo w końcu zaliczyliśmy komplet,bo brakowało nam Gdańska do kolekcji. Tak, teraz po prawie dwóch tygodniach doszłam już do siebie, chociaż kaszel jeszcze pozostał, ale na szczęście już sporadycznie. Gorące pozdrowienia 🙂

      Usuń
  2. Piękna relacja 💖
    Kocham Gdańsk. Mam wiele pięknych wspomnień z wizyt w tym mieście :)
    Serdecznie pozdrawiam 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że miło spędziłaś tam czas,my także jesteśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu 🙂 serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  3. Cudne fotki, widać jak pięknie odnowione są kamiennice, są unikalne, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak te kamienice są piękne i jest ich naprawdę dużo, nie tylko wzdłuż Długiego Targu.

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka, ja też bardzo lubię zwiedzać nieznane mi miasta, a Gdańska nie znam :) Za to Hala Targowa jest bardzo podobna do tej we Wrocławiu, aż jestem zdumiona tym podobieństwem :) I widzę, że pogoda Wam dopisała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Poznaniu nie ma takiej hali, są oczywiście bazarki,ryneczki ale w innej formie. Dlatego gdy weszliśmy przez drzwi, żeby sprawdzić co to za budowla, nieźle się zdziwiliśmy 😉
      A pogoda rzeczywiście idealna, tym bardziej że i przed i po wyjeździe non stop padało...

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Gdańsk mnie zachwycił dawno temu. Podobnie zresztą jak Kraków. Tyle tylko, że Kraków mamy niedaleko i odwiedzamy częściej a Gdańsk został we wspomnieniach. Na pewno wiele się zmieniło przez te lata.
    Piękna wycieczka i piękne fotki!
    Pewnie będzie powtórka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. I tak zamierzamy pojechać,tym bardziej że część długiego pobrzeża jest remontowany, Żuraw także więc chcemy potem to jeszcze raz zobaczyć. My kiedyś do Krakowa mieliśmy bliżej bo 89 km,a teraz znacznie dalej a nad morze bliżej więc tam przepuszczamy atak podróżniczy 😉

      Usuń
  6. Uwielbiam Gdańsk. Lubię wracać do tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że jest nas więcej fanów Gdańska 😀

      Usuń
  7. Uwielbiam całe Trójmiasto. Jest przepiękne, zadbane, a Gdynia to jedyne miasto, w którym mogłabym zamieszkać.
    Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Gdynia jest równie piękna,ja w sumie mogłabym wszędzie nad morzem zamieszkać ale jak najbliżej plaży i morza 😉😍

      Usuń
  8. Kochana
    Piękna podróż i malownicze miasto. Ja w Gdańsku byłam dawno temu, wówczas mnie także zachwycił.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, zgadzam się z Tobą że to malownicze, miasto nawet bardzo!

      Usuń

  9. wtorek, 27 lutego 2024
    Świetna wycieczka. Gdańsk (i całe Trójmiasto zresztą) są ciekawe. Bywam tam co jakiś czas. PS Gdynię chyba lubię najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory też tak mówiłam, że Gdynia to mój numer jeden, ale ta wycieczka wszystko zmieniła 😉

      Usuń
  10. Cudowna wycieczka :) wybrzeże poza sezonem to świetny pomysł, a Gdańsk to po prostu perełka :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My bardzo często wybieramy się nad morze, właśnie poza sezonem. Chociaż w Gdańsku to chyba sezon jest cały rok bo ludzi mnóstwo było.

      Usuń
  11. To piękne miasto Dziękuję za tę wirtualną wycieczkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja byłam raz w gdańsku kilka lat temu. Ale pogoda była okropna wiało było zimno także nie zachwyciłam sie;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj doskonale Cię rozumiem, nam pogoda kiedyś nie dopisała w Ustce i też mnie nie zachwyciła... więc rozumiem jak ważna jest pogoda, zwłaszcza podczas krótkich wypadów.

      Usuń
  13. Piękny jest Gdańsk, byłam tam bardzo dawno temu, jeszcze przed maturą. Byłam wtedy z siostrą na wczasach w Jelitkowie i razem zwiedzałyśmy :) Piękne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My do Jelitkowa nie dotarliśmy, ale trochę morza zobaczyliśmy 😉

      Usuń
  14. W Gdańsku byłam w zeszłym roku na krótkim wypoczynku, zdjęć trochę też zrobiliśmy, ale są zupełnie prywatne...
    Wrażenia miłe zostały, szczególnie te podczas oglądania ołtarza z bursztynu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze że są mile wspomnienia, bo w sumie o to chodzi po takich pobytach.

      Usuń
  15. Super fotorelacja! Gdańsk jest pięknym miastem :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo udany wypad i tak to prawda Gdańsk jest pięknym miastem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jesteśmy bardzo zadowoleni z wypadu, pomimo że pojechałam chora udało nam się naprawdę sporo zobaczyć.

      Usuń
  17. Była w Gdańsku dawno temu :) Objechaliśmy miasto, podziwialiśmy z samochodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ciekawa forma zwiedzania,my jesteśmy łaziory więc wszędzie na piechotę 😀

      Usuń
  18. Gdańsk to przepiękne klimatyczne miasto, widzę że trafiliście na świetną pogodę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda była naprawdę łaskawa, podczas drugiego dnia popołudniu przez niecałą godzinę była mżawka, ale pierwszego i ostatniego było naprawdę pięknie, czuć było wiosnę.

      Usuń
  19. Nie uważam, aby ten wpis był chaotyczny, wręcz jest wspaniały, ciekawy i bardzo interesujący. Przedstawiłaś nam swoje wspaniałe zdjęcia z pobytu w Gdańsku. To przepiękne miasto ze wspaniałymi budynkami, zabytkami i widokiem, a Twoje zdjęcia temu dowodzą. Dzięki Tobie mogłem zobaczyć chociaż kawałek Gdańska - nigdy nie byłem tam 😉 Uwielbiam bardzo takie posty. Dziękuję Ci za to, że podzieliłaś się z nami tym zdjęciami. Jestem Ci za to wdzięczny 😊🙏 Pozdrawiam Cię z całego serducha i z serdecznością 🤩🤲💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Lubimy takie rodzinne wypady i rodzinka już się przyzwyczaiła, że ja wszędzie z telefonem i fotki cykam 😁i chętnie się nimi dzielę 💜

      Usuń