sobota, 10 lutego 2024

Mini pizze z pieczarkami i salami

Dzień dobry 🙂

Dziś trochę zaspałam i wpis jest później. Chyba dopadli mnie jakieś przeziębienie bo gardło i głowa boli. Do tego wczoraj fryzjer a potem szykowanie tortu na urodziny córki i tak jakoś czas mi się wymknął spod kontroli. Ale dosyć prywaty trzeba przejść do przepisu.

Wczoraj był dzień pizzy, więc i u mnie musiała ona być. Tym razem postawiłam na pizzę w wersji mini. Ładna, smaczna ale trochę więcej z nią pracy. Od czasu do czasu trzeba się poświęcić.

A u Was było wczoraj pizzowe świętowanie? Udanego weekendu 🥰🥰🥰




Ciasto:

700 g mąki typ 00

11 g drożdży

1 łyżeczka soli

1 łyżka cukru

3 łyżki oleju

Ok. 400 ml wody letniej 

Wypełnienie:

200 g pieczarek

1 mała cebula

1 łyżka oleju

1 opakowanie małego salami

150 g tartej mozzarelli

100 ml przecieru pomidorowego

Świeża bazylia


Ciasto:

Do dużej miski przełożyć mąkę, dodać sól, cukier, drożdże i wymieszać. Stopniowo dodawać wodę i wyrabiać ciasto. Gdy zbije się w kulę, dodać olej i wyrabiać kolejne 5 minut. Przełożyć do miski, przykryć i zostawić do wyrośnięcia na około 1,5 godziny.

Wypełnienie:

Cebulę drobno pokroić. Pieczarki zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę. Gdy się zeszkli, dodać pieczarki. Lekko posolić i dusić do odparowania płynów. Zdjąć z ognia i ostudzić.

W wyrośniętego ciasta uformować 12-14 okrągłych placków. Następnie każdy delikatnie spłaszczyć i utworzyć wgłębienie.

Nałożyć łyżkę przecieru, rozsmarować go. Dać pieczarki i także je rozsmarować. Ułożyć salami, dodać listki bazylii i posypać serem.

Piekarnik rozgrzać na maxa i wstawić na około 6-8 minut,do ładnego zrumienienia. Smacznego.








47 komentarzy:

  1. Uwielbiam pizzę, a taka wersja bardzo mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym sobie takie pizzerinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio bardziej lubię domowe pizzy niż kupowane z pizzerii. Chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od dłuższego czasu tylko domową, chyba że jesteśmy na wyjeździe to wtedy kupna.

      Usuń
  4. Uwielbiam pizzę! Chętnie spróbuje zrobić mini pizze z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna, nie było pizzy bo przygotowania do malowania,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie, ale unikam węglowodanów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszota, kocham pizzę, chociaż zdrowiutka nie jest, ale co tam. :D Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, od czasu do czasu można się skusić 🙂

      Usuń
    2. Jasne, że tak. A dziś tak u mnie leje, że zrobiłam ruskie placki syrniczki i ledwo siedzę. :D

      Usuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. zamiast salami to ja team szyneczka;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja raczej nie przepadam za pizzą, ale jest to zawsze jakieś wyjście ze strefy komfortu, więc czasem zjem. Fajne takie małe ! Od czasu do czasu kupuję gotowe ciasto na pizzę i robię różne inne rzeczy, np. rogaliki, paszteciki. Jest po prostu szybciej. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. dużo zdrówka!
    smaczne bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają przepysznie 😍
    Dużo zdrowia Kochana! 🤗💚💚💚
    Pozdrawiam ciepło 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,przyda się bo właśnie leżę i się kuruje...

      Usuń
  13. Smacznie wyglądają i tak zapewne smakują kochana:)
    Pozdrowionka zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  14. Mam nadzieję, że szybko wróci zdrowie,czego życzę z całego serca ❤️
    My póki co obroniliśmy się i oby tak zostało:) nie wiem czy to faktycznie zasługa oleju z czarnuszki,który od dwóch lat pijemy w sezonie jesienno zimowym ale może to on nas chroni.
    Małe pizze są urocze:)
    U nas też była:)
    Pozdrawiam cieplutko i zdrówka życzę 😘❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za dalszą obronę przed choróbskami. I bardzo dziękuję 🙂

      Usuń
  15. Oj jak Ty znów kusisz :) wypróbuję z pewnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super małe pizze i jakie apetyczne :) Niestety nie było świętowania bo mąż w pracy, ale spokojnie my uwielbiamy pizzę także zaraz na dniach się pojawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł na kolację na ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mini Pizza prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Również świętowaliśmy... Była wielka pizza... Myślałam o mniejszych. Twój przepis jest super. Dziękuję. Skorzystam na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham pizzę i od dłuższego czasu jemy tylko domową. Te mini pizze wyglądają pięknie i bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. U ciebie zawsze pysznie, więc się częstuję 🩷♥️

    OdpowiedzUsuń
  22. Smakowicie. Akurat na dzień pizzy robiłam wersję orkiszową. PS Zdrówka! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie apetyczne :) ja przegapiłam dzień pizzy, ale pizza to zawsze dobry pomysł :) zdrówka Kochana :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie jadłam i nie świętowałam, ale jakby mi się znalazła przed nosem taka Twoja pizzunia, to bym wszamała z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oj, przeziębienie potrafi zaskoczyć nawet w najmniej oczekiwanym momencie! Mam nadzieję, że szybko poczujesz się lepiej. Wszystko przez te zajęte dni i szykowanie tortu na urodziny córki. Ale teraz czas na coś smacznego - pizza w wersji mini brzmi świetnie! Trochę pracy, ale efekt na pewno wynagrodził wysiłek. Podsunęłaś mi fajny pomysł i jutro zrobię też takie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie pyszności :) Często robimy pizzę lub foccacie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja poszłam na łatwiznę i zamówiłam, a takie pyszności można było zrobić :)

    OdpowiedzUsuń