poniedziałek, 6 lutego 2023

Wątróbka drobiowa duszona z pieczarkami

Witajcie! 

Dzisiaj mam dla Was danie, w którym się zadurzyłam. Zrobiłam sobie, tak sobie bo Mężuś nie przepada za podrobami. A mnie coś naszło na wątróbkę, ale od początku wiedziałam, że nie będzie to tradycyjnie przyrządzona wątróbka. Przejrzałam szybko lodówkę i wybór padł na sałatę i pieczarki i wyszło naprawdę obłędnie pyszne. Skusicie? A Wy jak przyrządzacie wątróbkę?




250 g wątróbki z kurczaka 

90 g pieczarek 

250 g sałaty lodowej 

1 cebula 

50 g papryki ze słoika- piqullo

2 łyżki oleju 

Sól, pieprz do smaku 


Mięso umyć, osuszyć i oczyścić z błon, pokroić w małą kostkę. 

Cebulę oraz sałatę drobno posiekać. Rozgrzać olej I wrzucić cebulę, po 2 minutach dodać sałatę. Dusić  aż sałata znacząco zmniejszy swoją objętość. Zdjąć ją z patelni na talerz. 

Na patelnię wrzucić wątróbkę i obsmażyć z każdej strony. Dodać pokrojone w plasterki pieczarki i dusić 2-3 minuty i dodać cebulę z sałata. Wlać 1/2 szklanki wody i dusić do miękkości.  Na koniec dodać pokrojoną paprykę oraz przyprawy. Dusić jeszcze 3-4 minuty, podawać gorące. Smacznego. 







16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na wątróbkę. Ja też nie przepadam za nią, ale w tej wersji chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż lubi taką wątróbkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpyszniejszą wątróbkę z pieczarkami jadłam w Karczmie w Zwierzyńcu na Roztoczu. Była świetnie przysmażona, zarówno wątróbka, jak i pieczarki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja naiwnie myślałam,że pierwsza wpadłam na ten pomysł;-P

      Usuń
  4. Ojej.. ja nie lubię wątróbki ale najważniejsze, że Tobie smakowało ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze takiej wątróbki nie jadłam. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. mnie po pierwszym porodzie zalecali jeść wątróbkę

      Usuń
  7. Nie lubię wątróbki. Ma bardzo specyficzny smak, który nie przypada mi od gustu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem to, mam w domu 3 takich niejedzący wątróbkę:)

      Usuń
  8. Nie przepadam za wątróbką, ale Twoja propozycja wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń