sobota, 4 lutego 2023

Sałatka koktajlowa w serowych miseczkach

Dzień dobry:)

I nastała sobota:) myślicie o jakiejś imprezce karnawałowej? Jeśli tak to mam propozycję dla Waszych gości. Sałatka na bazie sałaty lodowej i szynki. Zainspirowałam się koktajlem krewetkowym i dopasowałam do naszych potrzeb. Żeby było jeszcze bardziej elegancko zrobiłam miseczki z sera żółtego. Ja zaserwowałam wczoraj taką kolację rodzince,szczególnie miseczki się spodobały. Może i Wy się zainspirujecie?





1/2 sałaty lodowej

1 pęczek szczypiorku 

200 g szynki gotowanej

10 oliwek

1/2 wężowego ogórka 

2 łyżki ketchupu 

2 łyżki majonezu 

1 łyżeczka chrzanu 

Sól,pieprz 

Szczypta płatków chili 

Dodatkowo:

100 g cheddar red

100 g goudy 

Pestki granatu 


Sałatę poszatkować, przełożyć do miski. Dodać posiekany szczypiorek.

Ogórka wyszorować, osuszyć. Rozkroić na pół i wyjąć pestki. Pokroić w kostkę, dodać do miski. 

Szynkę pokroić w kostkę średniej wielkości, oliwki pokroić na ćwiartki. 

Doprawić solą, pieprzem oraz płatkami chili. Dodać majonez, ketchup oraz chrzan i całość dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na około godzinę. 

Miseczki serowe:

Gdy sałatka się chłodzi przygotować miseczki serowe. Oba sery zetrzeć na tarce o drobnych oczkach ( można też zmielić w blenderze z ostrzami).

Patelnię z nieprzywierającą powłoką porządnie rozgrzać. Nakładać po sporej łyżce sera nadając kształt okręgu. Gdy serek będzie wyraźnie się topił ostrożnie przenieść go na szklankę ustawioną do góry dnem. Zostawić do stwardnienia. Proces powtórzyć do wykorzystania całego sera. Najlepiej przygotować jedną miseczkę na patelni aby odpowiednio reagować na proces przygotowania. 

Do zimnych miseczek nałożyć obficie sałatkę i udekorować pestkami granatu. Smacznego. 











22 komentarze:

  1. Te serowe miseczki to super pomysł. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł i wszystko można zajadać włączenie ze sałatką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantazja i smak:)dla mnie rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super, pyszny pomysł, a i mniej mycia bo miseczki jadalne ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ to smakowicie wygląda, a ja właśnie jestem głodna ;P Zjadłabym takie cudo, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW!Mega przepis! Zapisuję sobie.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł z serowymi miseczkami!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio mam fazę na sałatki, więc na pewno wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Napewno na imprezce zrobi wrażenie na gościach i będzie sie cieszyła powodzeniem ta salatka

    OdpowiedzUsuń
  10. A potem można schrupać takie naczynko po sałatce i nie trzeba myć :)

    OdpowiedzUsuń