wtorek, 14 czerwca 2022

Barszcz z pastą curry i tortellnii

Dzień dobry:)

Macie ochotę na zupę? Muszę Wam się przyznać, że jestem wielką fanką zup- zarówno kremowych,jak i tych " tradycyjnych ". I jestem zdania,że zupa jest dobra cały rok! Tym razem przygotowałam barszczy, bo wiem jak bardzo tą zupę lubi mój mąż. Oczywiście nie byłabym sobą gdybym czegoś nie wykombinowała 😆i dlatego na koniec gotowania dodałam pastę czerwonego curry. Na początku trochę sama przestraszyłam się tego pomysłu, ale gdy produkt wylądował w garnku było już za późno ☺ na szczęście okazało się ,że barszcz z takim dodatkiem naprawdę interesująco smakuje. Do tego dorzuciłam garść ugotowanego tortellini i mąż był kupiony w 100%. A Wam jak podoba się ten pomysł?



1 litr rosołu

1,5 litra wody 

3 duże buraki 

3 duże ziemniaki 

1 duża marchewka

1 duza pietruszka

1 łyżeczka pasty curry- czerwonej 

1 łyżki masła klarowanego 

2 opakowania tortellini z mięsem 

Sól do smaku 


Marchewkę i pietruszkę porządnie wyszorować, osuszyć. Pokroić w średniej wielkości kostkę. W dużym garnku rozgrzać masło i wrzucić rozdrobnione warzywa. Podsmażać około 5 minut po czym wlać rosół i wodę. Doprowadzić do zagotowania. W międzyczasie buraki umyć i obrać, przekroić na ćwiartki. Wrzucić do garnka. Ponownie doprowadzić do wrzenia,zmniejszyć ogień i gotować zupę.  

Gdy buraki będą na wpół miękkie dodać wyszorowane i pokrojone w grubą kostkę ziemniaki. Dodać do garnka wraz z solą i gotować do miękkości warzyw. 

Po tym czasie buraki wyjąć na talerz ( warto przygotować z nich ćwikłę) ,a do zupy dodać pastę curry i po raz ostatni zagotować zupę. 

W międzyczasie ugotować tortellini według instrukcji na opakowaniu. Na talerz wykładać pierożki i zalewać gorącym barszczem,smacznego:)









3 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy eksperyment Kochana :) najważniejsze, że smakowało :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na barszcz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa propozycja barszczu z curry jeszcze nie robiłam a jestem ciekawa jak smakuje

    OdpowiedzUsuń