sobota, 25 czerwca 2022

Babeczki z morelami

Witajcie:)

I zaczęły się wakacje! Moje córcie są zachwycone I szczerze mówiąc ja też. Ten rok był dość trudny, wiele sprawdzianów i różnych projektów. I czasami trzeba było ogarnąć obie córcie na raz, tak więc ja też trochę odpocznę 😉i w nagrodę dla naszej trójki przygotowałam proste babeczki z morelami. Miały być z truskawkami, ale nim się obejrzałam a truskawki gdzieś " wyszły " i nawet wiem kto im w tym pomógł 😆 . Zostały morele, które trafiły się trochę kwaskowate, więc do samodzielnego pochrupania nie bardzo smakowały, ale w babeczkach jak najbardziej.  Do popicia przygotowałam szybki koktajl z maślanką truskawkową i bananem i dzisiaj zaczęłyśmy lato! Właściwe oficjalne otwarcie wakacji powinno być wczoraj, ale poprzednie dwa dni umierałam z powodu potwornego bólu głowy, więc trochę się przesunęło. A jutro to dopiero będzie uczta, ale to opowiem następnym razem 😘




150 g jogurtu brzoskiwiniowego

150 g mąki + 1 łyżka

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

2 jajka 

75 ml oleju 

50 g cukru 

70 g erytrolu 

4 średniej wielkości morele 

Cukier puder do oprószenia 


Jogurt wyjąć z lodówki, aby nabrał temperatury pokojowej.  Następnie przełożyć do miski, dodać jajka, i oba cukry. Wymieszać trzepaczką. 

W drugiej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia. Następnie w dwóch partiach przesiać do mokrych składników i wymieszać. 

Morele pokroić w małą kostkę, dodać mąkę i wymieszać. Dodać do surowego ciasta i delikatnie wymieszać. 

Foremki wyłożyć papilotkami i wyłożyć do nich po czubatej łyżce. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 i piec około 23-25 minut. Wyjąć, ostudzić. Oprószyć cukrem pudrem. Smacznego.






8 komentarzy: