wtorek, 13 września 2022

Wytrawne babeczki jajeczne na okruchach chlebowych

Dzień dobry:)

Jakie plany na nowy tydzień? U mnie w sumie zwykła codzienność, bez większych planów ( na szczęście 😀). Jedynie posiłki mam zaplanowane. Ułatwia mi to robienie zakupów i wykorzystywanie produktów na bieżąco. Ale przed każdymi zakupami robię sobie dzień kreatywnego gotowania, żeby zużyć te zapasy, które mam. I tak powstały te babeczki. Można wykorzystać do nich co chcecie,dowolne okrawki wędlin czy serów. Ja np użyłam 35 g kiełbasy czosnkowej i 65 g kindziuka w plastrach,i w sumie dało 100 g. Babeczki doskonałe są na ciepło, ale jeszcze bardziej na zimno. Ja zabrałam do pracy, w rejon i zjadłam po drodze. Mam nadzieję, że Was zainspirowałam do porządków w lodówce i szafkach:) 





100 g wędliny

1/2 cebuli 

1 ząbek czosnku 

5 pieczarek 

10 zielonych oliwek 

2 łyżki oleju 

150 g okruchów chlebowych*

5 jajek 

140 g mozzarelli tartej 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Sól, pieprz do smaku 


* okruchy chlebowe otrzymuje gdy sama przygotowuje bułkę tartą- w blenderze miksuje wysuszone pieczywo ( bułki, chleb) . Następnie przesiewam przez sito i te okruchy które nie przejdą przez dziurki sitka nie nadają się na bułkę tartą, ale można wykorzystać je w inny sposób. 


Cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę. Zeszklić na oleju. Następnie dodać pokrojone drobno pieczarki i smażyć, aż odparuje woda. Dodać po tym czasie pokrojoną wedlinę. Po 3 minutach dodać pokrojone na ćwiartki oliwki. Doprawić solą i pieprzem. Po kolejnych 3 minutach zdjąć z ognia. Przestudzić. 

Do miski wbić jajka, dodać proszek do pieczenia i zmiksować mikserem. Następnie dodać okruchy chlebowe, zawartość patelni oraz ser mozzarella i dokładnie wymieszać. 

Nałożyć po 2 łyżki do silikonowych foremek na muffinki. Piec w 180 st około 25-28 minut. Podawać na zimno lub ciepło. Smacznego. 






6 komentarzy: