czwartek, 21 kwietnia 2022

A'la bigosik z białą kiełbasą,pieczarkami i pomidorami

Dzień dobry:)

Zapraszam Was dzisiaj na drugi pomysł na wykorzystanie poświątecznych rarytasów:). Mój mąż bardzo lubi białą kiełbasę, ja tak średnio...ostatecznie kupiłam jej ciut za dużo i w sumie od świątecznej niedzieli myślałam jak ją wykorzystać. I wymyśliłam! Doprawiłam porządnie papryką słodką, obsmażyłam i wpakowałam do kapusty kiszonej. A wiadomo, że wszystko co w kapuście to smaczniejsze jest. I tak powstało coś na kształt bigosu. Pyszne,porządnie doprawione i nic nie zmarnowane. Czyli tak jak lubię 😉wyszedł mi spory gar tego frykasu, dlatego pięknie popakowałam w woreczki strunowe i do zamrażarki, i będzie na awaryjne sytuacje. Serdecznie zapraszam:)




800 g kapusty kiszonej 

8 sztuk białej kiełbasy

220 g pieczarek 

1 cebula

1 puszka krojonych pomidorów 

100 g koncentratu pomidorowego 

6 łyżek oleju 

1 łyżeczka papryki słodkiej 

1 łyżeczka czosnku granulowanego 

1 łyżeczka białego pieprzu

Ziele angielskie 

Liście laurowe

Goździki 

Pieprz ziarnisty



Kapustę lekko odcisnąć z wody i pokroić. Przełożyć do dużego garnka, dodać ziele, liście laurowe, goździki i pieprz ziarnisty. Zalać wodą, aby kapustą była przykryta i wstawić na ogień. Gotować około 2 godziny. 

W międzyczasie kiełbasę obrać z osłonki i pokroić w półplasterki. 

W małej miseczce wymieszać mielone przyprawy. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju, wrzucić połowę wymieszanych przypraw i gdy zaczną pachnieć wrzucić połowę kiełbasy. Smażyć aż będzie mieć ładny rumiany kolor,zdjąć z patelni.  Na patelnię znów wylać 2 łyżki oleju, dać przyprawy i resztę kiełbasy. Tą porcję również porządnie obsmażyć. 

W międzyczasie pokroić cebulę i pieczarki ( na ćwiartki). Na patelni rozgrzać resztę oleju i wrzucić cebulę z grzybami. Obsmażyć aż grzyby zmniejszą objętość. 

Do kapusty dodać kiełbasę, pieczarki i pomidory z puszki. Dodać koncentrat, dokładnie wszystko wymieszać i gotować na małym ogniu jeszcze 30-40 minut. Smacznego:)




10 komentarzy: